- Adres van je forum: http://www.subaru-youngtimers.com
Event. modificaties op je forum: geen idee
Wanneer ontstond het probleem? na update versie 3.0.0 naar 3.0.4
phpBB versie: 3.0.0 na mislukte backup
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Ik heb een goed draaiend forum geprobeerd te updaten en sindsdien klopt er helemaal niets meer van. De updates met stapjes van vorige versie naar volgende versie uigevoerd tot ik bij versie 3.0.4 uitkwam. Na de laatste stap kwamen er allerlei foutmeldingen c.q. fatale errors in mijn scherm. Vanaf dat moment is het van kwaad tot erger gegaan en op dit moment zie ik de bomen door het bos niet meer.
Ik heb op de meeste manieren al back-ups geprobeerd terug te zetten (via beheerderspaneel, via php-myadmin, via bigdump, met behulp van ftp en via de provider zelf.
Het resultaat tot op dit moment is dat het forum teruggezet is naar 28 januari 2009,versie 3.0.0 maar zonder de stijl die er voorheen opstond. Ook werkt het postverkeer niet meer zoals het hoort(je post in een onderwerp en vervolgens staat het bericht heel ergens anders) en zijn een heleboel posts verdwenen(terwijl ze in de database nog aanwezig zijn). Je ziet dan de mededeling “het opgevraagde onderwerp bestaat niet”. Verder zijn er onderwerpen van een 8 pagina’s of meer die opeens nog maar 1 pagina aan berichten geven en meer van dat soort dingen.
Na nu een kleine 5 avonden en aansluitende nachten proberen om het forum weer zoals voorheen te krijgen zakt de moed me een klein beetje in de schoenen.
Ik heb nu een nieuwe database aangemaakt met forumversie 3.0.4 erop en heb gisteren geprobeerd om via php-myadmin de gebruikers,onderwerpen,posts, privéberichten e.d. in de nieuwe database te importeren(viaeen manier die hier op het forum omschreven staat). In het beheerderspaneel zie ik dat al die informatie nu aanwezig is alleen staan ze nog niet op het forum(daar zie je alleen het eerste maagdelijke berichtje).
Vanmorgen kreeg ik de ingeving om via ftp de twee forum naast elkaar te zetten en de bestanden van de nieuwe database over te zetten naar het bestaande forum met uitzondering van de gebruikers,onderwerpen,posts, privéberichten e.d.
Is dit een oplossing ? zoniet,herkent iemand van jullie het bovenstaande en kun je me even vertellen wat te doen? Forum ligt nu vanaf maandag plat en dat is 4.5 dag langer dan gepland.
Met vriendelijke groet,
Antonie
**update**
Ik heb ondertussen diverse onderdelen in de database gekopieerd van het oude naar het verse forum en de gebruikers,berichten e.d. staan er allemaal weer. Ik krijg alleen de avatars er niet bij,heb wel via ftp de map images overgezet naar het verse forum. Iemand een idee?