Beste anti-spam methode

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
PC Beveiligen
Contacteer:

Beste anti-spam methode

Bericht door PC Beveiligen » 01 apr 2009, 22:46

• Adres van je forum: http://www.forum.pcbeveiligen.nl/phpbb3/
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Ik heb sinds enkele dagen een phpbb3.0.4 forum en ik vraag me af wat de beste anti-spam(bot) methode is?

Iemand een goede tip?

Mid

Re: Beste anti-spam methode

Bericht door Mid » 01 apr 2009, 23:05

Het forum besloten maken en alleen forumleden toelaten op uitnodiging via de ACP Add User Mod.

PC Beveiligen
Contacteer:

Bericht door PC Beveiligen » 01 apr 2009, 23:17

Oké, maar ik wil graag het forum leesbaar houden voor gasten en registratie-bevestiging laten plaatsvinden door de nieuwe leden zelf (e-mail met link).

Moet ik dan extra vragen toevoegen aan het registratie formulier? (hoe doe ik dat trouwens?)
of moet ik een MOD installeren? (welke? en hoe doe ik dat?)

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 02 apr 2009, 07:20

Hier staat de info die je nodig hebt. Hoop wel dat je Engels kan lezen ;)

http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... &t=1437125
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 02 apr 2009, 09:19

Ik denk dat je best de kat uit de boom kijkt, voorlopig. Het phpBB 3 captcha is nog niet gebroken, althans niet door de grote spammers. Want hoe meer beveiliging, hoe meer correcte registraties die je gaat missen.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 apr 2009, 09:48

svenn schreef:Ik denk dat je best de kat uit de boom kijkt, voorlopig. Het phpBB 3 captcha is nog niet gebroken, althans niet door de grote spammers. Want hoe meer beveiliging, hoe meer correcte registraties die je gaat missen.
De phpBB3 captcha is zeer zeker wel gebroken, sinds begin februari.

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 02 apr 2009, 10:49

svenn schreef:Ik denk dat je best de kat uit de boom kijkt, voorlopig. Het phpBB 3 captcha is nog niet gebroken, althans niet door de grote spammers. Want hoe meer beveiliging, hoe meer correcte registraties die je gaat missen.
:roll: De eerste reports zijn al van vorig jaar in September (dat ik weet), echter zijn ze ver van zo actief / effectief als de phpBB 2 spammers, vrijwel geen enkel phpBB 3 board die ik zag heeft er al last van.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Paul » 02 apr 2009, 11:02

Dan volg jij duidelijk de grotere boards niet. Er is sinds begin februari een zeer grote vloed van spam op de fora.
Kijk voor de lol hier eens, http://www.reallycoding.nl/ dat forum heeft enkel en alleen het doel dat spammers posten. En ze doen dat zeer regelmatig ;).

Masterbas
Contacteer:

Bericht door Masterbas » 02 apr 2009, 13:49

Ja, maar sowieso, spam houdt je nooit tegen bij de registratie/bevestiging... er kunnen namelijk ook gewone levenloze personen zijn die zich registreren en gewoon met de hand/macro's spammen...

Vaak genoeg meegemaakt...

Maar wat je los gezien van de registratie zou kunnen doen, is bij de eerste 3 (of meer) berichten goedkeuring door een moderator vereisen, dit is gewoon standaard te vinden in het ACP. Hierdoor zullen spamberichten toch eerst gecontroleerd worden, en als het een spammer is dan verban je deze gewoon en verwijder je alle berichten (die dus nog niet gepubliceerd zijn). Als je snapt wat ik bedoel...???

Dit vind ik nog altijd de beste anti-spam beveiliging
Groeten,
Masterbas

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 02 apr 2009, 14:12

@ masterbas,
Het gaat hier wel over de "echte" bots, niet over de menselijk variant, waar met web 2.0 geen mogelijkheid in zit om tegen te houden.

@ paul
Je kunt ook grote boards niet vergelijken met de random 'grote boards', het laatste jaar phpBB 2.0 had ieder board gewoon spammers, terwijl ik nu erg veel phpBB 3's zie die geen enkele spammer hebben. De site toont wel aan dat jij gelijk hebt, ze zijn blijkbaar sneller rondgegaan dan ik dacht. Hoewel ik bij mijn standpunt blijf, je kijkt beter de kat uit de boom.

Masterbas
Contacteer:

Bericht door Masterbas » 02 apr 2009, 14:17

Met die goedkeuringsmethode houdt je ook bots tegen hoor... ;)
Groeten,
Masterbas

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 02 apr 2009, 16:00

Ja klopt, maar als zoals dat bij phpBB 2 was, er 100 bots registeren dagelijks, telkens 5 berichten posten (dus nog niet zichtbaar) hebben je modjes 500 berichten dagelijks te verwijderen.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 02 apr 2009, 16:17

Zullen we het even ontopic houden en gewoon deze gebruiker helpen? Bedankt.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

PC Beveiligen
Contacteer:

Bericht door PC Beveiligen » 02 apr 2009, 20:13

Ik heb de extra vragen toegevoegd (AntiSpam & Nummers) in het registratie-scherm,
is dat voorlopig voldoende?

Masterbas
Contacteer:

Bericht door Masterbas » 02 apr 2009, 20:48

Ja, dat is een goede stap... je kunt het nooit 100% blokkeren, maar dit is een van de weinige dingen dat je kunt doen... het zal toch flink wat bots verhinderen... ;)
Groeten,
Masterbas

EelkeB

Bericht door EelkeB » 02 apr 2009, 21:32

Ik heb sinds het toevoegen van een anti-spam-vraag 0 bots op mijn forum. Die stap stamt nog van phpBB 2, maar ik heb bij de overstap naar phpBB3 vrijwel gelijk net zo'n MOD geïnstalleerd, aangezien het kraken van de CAPTCHA toch een kwestie van tijd zou zijn (wat ook gebleken is).

Zoals ook in het topic op phpbb.com staat, de grote truuk is gewoon om jouw registratieproces een klein beetje anders te maken dan al die andere boards. De bots worden afgestemd op het standaard proces. Bij menselijke spammers werkt het net als bij inbrekers; maak het ze iets lastiger dan gemiddeld (in mijn geval even een linkje volgen om het antwoord op de vraag te vinden), en ze gaan wel naar de buurman. Dit gaat overigens alleen op als je forum op zichzelf niet zo interessant is voor spammers dat het de moeite loont om specifiek jouw site "aan te vallen". Als dat zo is, dan is een vraag met een textueel antwoord natuurlijk geen enkele bescherming.

Het risico waar je wel voor moet waken is dat je het niet te ingewikkeld maakt, legitieme gebruikers moeten het wel leuk blijven vinden.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

paul3
Contacteer:

Bericht door paul3 » 03 apr 2009, 23:04

Maar wat je los gezien van de registratie zou kunnen doen, is bij de eerste 3 (of meer) berichten goedkeuring door een moderator vereisen, dit is gewoon standaard te vinden in het ACP.
Waar staat dat dan, ik heb me daar wild naar gezocht, maar kan die instelling nergens vinden. :(
Onderzoek alles, maar behoud het goede

http://www.de-oase.eu

EelkeB

Bericht door EelkeB » 04 apr 2009, 07:48

ACP > Instellingen berichten > Berichtenplaatsing
Daar zet je "Activeer berichten op wachtrij" op Ja en maximum aantal posts voor plaatsing op wachtrij op een waarde die jou een goed idee lijkt (als mensen eenmaal dat aantal goedgekeurde posts hebben, dan kunnen ze gewoon vrij posten).
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

paul3
Contacteer:

Bericht door paul3 » 04 apr 2009, 23:33

Bedankt.
Stom dat ik daar altijd overheen gekeken heb. :oops: :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

http://www.de-oase.eu

Gesloten