phpbb voor een echte beginner (groentje)
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik heb een account aangemaakt bij Lycos. Ik heb phpBB ge-upload naar mijn site bij Lycos. Ik zit in de install vast.
Alle gegevens ingevuld, maar bij "Administrator Password" en "Administrator Password [ Confirm ]" type ik hetzelfde password in, maar het wordt niet geaccepteerd.
Het komt elke keer terug in de "install" scherm met de melding;
The passwords you entered did not match.
Is dit een fout van phpBB, want ik heb al verschillende password`s gebruikt en het wordt maar niet geaccepteerd.
Of heb ik misschien een bestandje over het hoofd gezien bij het uploaden?
Kan daar de fout in zitten?
Mvg,
Gouwenaar
Alle gegevens ingevuld, maar bij "Administrator Password" en "Administrator Password [ Confirm ]" type ik hetzelfde password in, maar het wordt niet geaccepteerd.
Het komt elke keer terug in de "install" scherm met de melding;
The passwords you entered did not match.
Is dit een fout van phpBB, want ik heb al verschillende password`s gebruikt en het wordt maar niet geaccepteerd.
Of heb ik misschien een bestandje over het hoofd gezien bij het uploaden?
Kan daar de fout in zitten?
Mvg,
Gouwenaar
- Carlo Claessen
host =localhost
dbase name = meestal iets zoals jousitenaam_DB_nl
dbuser name = jou gebruikersnaam
dbpas woord = jou paswoord
van de rest moet je eigenlijk afblijven of alleen maar invullen
bij lycos moet je apart een mysql aanvragen
dbase name = meestal iets zoals jousitenaam_DB_nl
dbuser name = jou gebruikersnaam
dbpas woord = jou paswoord
van de rest moet je eigenlijk afblijven of alleen maar invullen
bij lycos moet je apart een mysql aanvragen
''Do not meddle in the affairs of wizards, for they are subtle and quick to anger. '' J.R.R Tolkien
Ja precies, daar was ik al bang voor,.. wat is "localhost" dan?
Maar ff terugkomend op Lycos, ik heb daar alles geactiveerd!
Ik kwam er vanochtend achter dat Lycos/Tripod mij heeft afgesloten wegens misbruik. Vandaar denk ik, dat beide passworden niet goed ingetypt konden worden.
Ik zou niet weten wat ik fout had gedaan, deze melding kreeg ik;
"Beste Tripod member,
Wegens misbruik van de Tripod service en om de kwaliteit van de Tripod
service naar andere gebruikers te kunnen garanderen, hebben we besloten
om de toegang tot je website http://members.lycos.nl/klpder/ te sluiten.
Je hebt geen toegang tot je site via FTP software of browser.
Het Lycos Tripod team."
Wat moet ik hier nou mee?
Mvg,
Gouwenaar
Maar ff terugkomend op Lycos, ik heb daar alles geactiveerd!
Ik kwam er vanochtend achter dat Lycos/Tripod mij heeft afgesloten wegens misbruik. Vandaar denk ik, dat beide passworden niet goed ingetypt konden worden.
Ik zou niet weten wat ik fout had gedaan, deze melding kreeg ik;
"Beste Tripod member,
Wegens misbruik van de Tripod service en om de kwaliteit van de Tripod
service naar andere gebruikers te kunnen garanderen, hebben we besloten
om de toegang tot je website http://members.lycos.nl/klpder/ te sluiten.
Je hebt geen toegang tot je site via FTP software of browser.
Het Lycos Tripod team."
Wat moet ik hier nou mee?
Mvg,
Gouwenaar
Afmaken lijkt me een hele goede optie, aangezien ik er vanacht voor uit m`n bed ben gekomen. De hele nacht en ochtend heb ik me kapot zitten ergeren.
Maar wat vul ik dan in bij "localhost" ???
Opnieuw beginnen? Met aanmelden en al?
Of gewoon opnieuw uploaden zodra ik weer toegang krijg?
Ik heb een reply gemaild, maar die kreeg ik foutief terug. Er staat ook geen emailadres bij om verhaal te halen.
Mvg,
Gouwenaar
Maar wat vul ik dan in bij "localhost" ???
Opnieuw beginnen? Met aanmelden en al?
Ik heb een reply gemaild, maar die kreeg ik foutief terug. Er staat ook geen emailadres bij om verhaal te halen.
Mvg,
Gouwenaar
KLPDer schreef: Opnieuw beginnen? Met aanmelden en al?
Als je het forum redelijk serieus met een behoorlijk aantal bezoekers wilt gaan gebruiken, dan zou ik maar eens nadenken over een betaalde host.
Zoek hier maar op het forum naar Lycos en je zult lezen dat het niet altijd goed en snel is.
gr. Spikey
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Geen support via pb, email, msn, uw vragen worden niet beantwoord !
Nou, hier ben ik weer, ongeveer met hetzelfde probleem.
Ik blijf hangen in het installatie scherm.
Als ik niets invul bij "Database Server Hostname / DNS", dan geeft het aan dat mijn beide wachtwoorden niet overeen komen.
Als ik Eweka (mijn provider) invul bij "Database Server Hostname / DNS", dan komt er een nieuw scherm met de foutmelding;
phpBB : Critical Error
Could not connect to the database
Zou het zo zijn, dat phpBB geen contact kan maken met de MySQL database van mijn provider? Dat is dan wel vreemd, omdat ik zelf kan zien dat er een MySQL database actief is. Ik kan er ook zelf wijzigingen in plaatsen doormiddel van WEBCP.
WEBCP is een online beheerprogramma, waarmee ik zelf mijn domein en email kan beheren.
Iemand met advies?
Mvg,
Gouwenaar
Ik blijf hangen in het installatie scherm.
Als ik niets invul bij "Database Server Hostname / DNS", dan geeft het aan dat mijn beide wachtwoorden niet overeen komen.
Als ik Eweka (mijn provider) invul bij "Database Server Hostname / DNS", dan komt er een nieuw scherm met de foutmelding;
Zou het zo zijn, dat phpBB geen contact kan maken met de MySQL database van mijn provider? Dat is dan wel vreemd, omdat ik zelf kan zien dat er een MySQL database actief is. Ik kan er ook zelf wijzigingen in plaatsen doormiddel van WEBCP.
WEBCP is een online beheerprogramma, waarmee ik zelf mijn domein en email kan beheren.
Iemand met advies?
Mvg,
Gouwenaar
Ja (hoop ik) Is de hostname wel goed? meestal is het localhost of wat anders, maar niet de naam van iets. Het zou iets kunnen zijn van host.eweka.nl (dit is waarschijnlijk niet goed!) Je zou het opkunnen zoeken of navragen.KLPDer schreef:Als ik Eweka (mijn provider) invul bij "Database Server Hostname / DNS", dan komt er een nieuw scherm met de foutmelding;
Iemand met advies?
hier ben ik alweer,...
"Je hebt ervoor gekozen om het bestand automatisch naar het account, waarin phpBB2 staat, te ftp-en. Vul hieronder de voor dit proces benodigde informatie in. Denk eraan dat het FTP pad het exacte pad naar je phpBB2 installaties moet zijn, zoals je het met een normale client zou ftp-en."
- FTP pad naar phpBB 2 <<< Wat moet ik hier invullen?
En de wachtwoord en gebruikersnaam,.. is dat hetzelfde als ik voor phpbb heb gebruikt?
http://www.sportsalon.nl/forum (weet niet of het hiermee te maken heeft, maar zo wil ik het hebben)
"Je hebt ervoor gekozen om het bestand automatisch naar het account, waarin phpBB2 staat, te ftp-en. Vul hieronder de voor dit proces benodigde informatie in. Denk eraan dat het FTP pad het exacte pad naar je phpBB2 installaties moet zijn, zoals je het met een normale client zou ftp-en."
- FTP pad naar phpBB 2 <<< Wat moet ik hier invullen?
En de wachtwoord en gebruikersnaam,.. is dat hetzelfde als ik voor phpbb heb gebruikt?
http://www.sportsalon.nl/forum (weet niet of het hiermee te maken heeft, maar zo wil ik het hebben)