ingewikkelde updateproces van 3.05 naar 3.06

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
mdltsod

ingewikkelde updateproces van 3.05 naar 3.06

Bericht door mdltsod » 19 nov 2009, 20:28

• Adres van je forum: http://forum.lanscorp.nl
    Event. modificaties op je forum: diverse mods
    Wanneer ontstond het probleem?
    bij updaten van 3.05 naar 3.06
    phpBB versie: 3.0.5

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? nee
    Wat is het probleem?

Update van 3.05 naar 3.06 verloopt niet echt gladjes, ondanks het feit dat er geen grote modificaties zijn aangebracht en volgens het checken van bestanden welke je kan aangeven of je deze handmatig of laten mergen met je huidige code, zou dus je forum nog normaal moeten werken.
Hoewel het forum gebaseerd is op de style melankolia, moet de update toch geen problemen opleveren..TOCH?
Na de update kan je de update laten checken op eventuele nog aan te passen codes of confilcten.
Helaas kan ik na de update niet meer op het forum of adminpanel is gewoon niet meer bereikbaar waardoor ik dus ook de cache niet kan legen. Wat ik dan doe is mijn volledige backup van het forum terugplaatsen via ftp en alles werkt weer, heb al geprobeerd om alleen de map install te hernoemen maar dit werkt niet.
Gaarne tips of betere uitleg want via de autoupdate wordt ik niet veel wijzer.
tnx

EelkeB

Re: ingewikkelde updateproces van 3.05 naar 3.06

Bericht door EelkeB » 20 nov 2009, 09:11

Om te kunnen begrijpen wat er mis gaat hebben we gedetailleerdere informatie nodig over wat er precies mis gaat. De cache kun je ook legen via FTP, alles verwijderen in de map cache behalve de bestanden index.html en .htaccess.

Om rustig aan zoiets te kunnen werken is het aan te raden om iets van een testomgeving te hebben. Als je daar tegen problemen aanloopt kun je rustig werken aan een oplossing zonder dat je "echte" forum er direct uit ligt. Dat garandeert weliswaar niet dat je niet bij het updaten van je live omgeving niet ook tegen problemen aanloopt, maar hopelijk heb je de meeste problemen dan al een keer gezien en een oplossing voor gevonden.
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

mdltsod

Bericht door mdltsod » 20 nov 2009, 14:53

ohwww dat je in ftp de cachemap kan legen wist ik inderdaad niet.
Maar een testomgeving zit er niet in. Zou ik dus het forum dubbel op de hosting moeten hebben?
Maar zeg nou zelf het updaten van het forum, moet niet zo moeilijk wezen.
En als je dan gaat updaten en de files worden gechecked en er blijkt dat er bestanden gemerged worden. Maar ook dat er bestanden zijn die een conflict hebben met de nieuwe code, moet je dan die verschillen handmatig invoeren of kan je die door auto-mergen laten uitvoeren. Je kan die optie zelf aangeven alleen als ik dat dan gedaan heb, doet het forum het niet meer en geeft gewoon een wit scherm met de melding gereed onderaan me browser. Ook kan ik dan niet het beheerderspaneel meer bereiken.

Maar ik ga het nogmaals eens proberen, en dan via de FTP de Cache legen, hoewel ik geen .htacces erin heb staan, alleen index.html. Is dat ook goed? Lukt het niet dan laat ik het maar ff zo en blijf bij de 3.05.

Edit: Inmiddels is het toch gelukt, alleen CAPTCHA module instellingen werkt niet, krijg dan een wit scherm, enig idee hoe ik dit kan oplossen, zegt dat alle bestanden geupdated zijn.
Laatst gewijzigd door mdltsod op 20 nov 2009, 16:47, 3 keer totaal gewijzigd.

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 nov 2009, 16:37

Als je mods hebt moet je erop rekenen dat je tegen problemen aanloopt. Een testomgeving kun je ook op je lokale machine draaien.
Dutch Open Projects

mdltsod

Bericht door mdltsod » 20 nov 2009, 16:47

Ik heb wel een probleempje erbij, na een bericht gepost te hebben keert deze niet terug. krijg dan weer een wit scherm, als je de pagina afsluit en weer naar het forum gaat dan staat ie er wel tussen.
Dit heeft iets met de posting.php te maken? maar wat en hoe?

EelkeB

Bericht door EelkeB » 20 nov 2009, 16:56

Wit scherm betekent een fout in PHP. Die wordt niet getoond door je server-configuratie (dat is goed, je wil geen PHP-fouten aan de buitenwereld laten zien). Als je toegang hebt tot het errorlog van je server (en daar worden de fouten wel weggeschreven) dan kun je daarin kijken wat er mis gaat. Anders is het giswerk.
Dutch Open Projects

mdltsod

Bericht door mdltsod » 20 nov 2009, 16:59

Ok ga is ff kijken of ik dat kan zien dan.

Edit: Helaas geen enkele mogelijkheid tot oplosssen van het probleem. Na al het werk wat ik eraan gehad heb, weer volledige backup gedaan van database en forum, draai nu weer 3.05.

Plan der campanje: Ik zal het forum strippen van alle mods die erin zitten, database opschonen en dan proberen de update nogmaals uit te voeren. Indien dit goed gaat zonder problemen, kijken of ik dan de mods weer opnieuw erin kan plaatsen. Zo niet dan niet.

Bedankt voor je reacties, maar ik ben van mening dat de 3.06 update niet echt nodig is omdat het forum al goed liep met de 3.05

grtzz

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 20 nov 2009, 19:56

Welke MODs heb je precies geïnstalleerd? En welke bestanden geven een conflict? En heb je gekeken waar het conflict in zit? Daar kunnen we je best mee helpen ;)
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

mdltsod

Bericht door mdltsod » 20 nov 2009, 20:12

Op dit moment ben ik daar even mee gestopt, ik volgende week er weer aan beginnen. Dan zal ik gelijk alles even hier plaatsen wat ik heb gedaan aan mods en welke er conflicten geven.
Ik heb helaas het weekend even geen tijd meer.

Gesloten