Problemen na update 3.0.6

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
danny1969
Contacteer:

Problemen na update 3.0.6

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 14:00

• Adres van je forum: http://www.gymnasticsforum.be
    Event. modificaties op je forum:nvt
    Wanneer ontstond het probleem?update 3.0.5 naar 3.0.6 (denk ik)
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update 3.0.5 naar 3.0.6
    Wat is het probleem?

Vroeger had ik Advanced Visual Anti Bot staan op mijn forum. Nu met de update en de keuze heb ik deze verwijderd. Wat ik wel opmerk is als je op de knop "bevestigingscode vernieuwen" klikt dat hij geen nieuwe code geeft? Iemand een idee waar dit kan aan liggen?

En nog een bijkomende vraag welke captcha gebruik je eigenlijk het beste? Ik wil het voor de mensen zo gemakkelijk mogelijk houden maar toch ongewenste gebruikers geen kans geven.
..
Laatst gewijzigd door danny1969 op 26 nov 2009, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Jeroen

Re: Captcha vernieuwt niet?

Bericht door Jeroen » 25 nov 2009, 15:21

danny1969 schreef:En nog een bijkomende vraag welke captcha gebruik je eigenlijk het beste? Ik wil het voor de mensen zo gemakkelijk mogelijk houden maar toch ongewenste gebruikers geen kans geven.
Hier vind je een lijstje met (volgens een poll) de beste CAPTCHA plugins voor 3.0.6 :)
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 15:55

Hey bedankt Pietje,

En ook bedankt aan de ontwerpers, ik zou graag deze van Derky gebruiken daar deze forum eigen kan gemaakt worden. Maar ....

Ja je hoort me al afkomen, ik denk dat de fout bij mij ligt aan mijn stijl. Het is de prosilver die ik met colorizeit een ander kleurtje gegeven heb en steeds maar zitten bewerken heb. Nu denk ik dat mijn captcha niet werkt zoals het zou moeten doordat deze stijl niet up to date is? Ik heb al eens alle teplates van de laatste prosilver geupload met als gevolg dat het forum totaal niet meer was wat het moet zijn. Iemand een idee wat of hoe ik mijn captcha probleem kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie moeite.

Ik krijg onderstaande te zien bij wiziging captcha

Afbeelding

De GD captcha werken wel behalve het vernieuwen.

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 nov 2009, 17:15

Als je denkt dat het aan je style ligt, upload dan is een vers ucp_register.html bestand van 3.0.6 naar je template map, en kijk of hij het dan weer doet. Maak wel eerst een backup van het oude bestand zodat je die nog terug kan zetten.

Vergeet na het uploaden ook niet de buffer te legen.
Zo kunnen we checken of het aan je style ligt of niet :)
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 17:46

Pietje je bent mijn reddende engel mijn captcha probleem is opgelost. Ik had ondertussen ook alles aangepast volgens http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 5#p5031075 ( had die link zien staan in phpBB.nl Service) maar dat gaf nog steeds niet de oplossing die jij me gaf.

Zou mijn stijl nu up to date zijn, met de stappen die ik gedaan heb of zou ik nog zaken moeten doen? Ik had er nooit bij stil gestaan dat de stijl geen update kreeg.

Je bent alvast super bedankt voor de oplossing ;)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 nov 2009, 17:50

Hier lees je hoe je je stijl update naar 3.0.6.
Met de automatische updater worden alleen prosilver en subsilver2 (de standaard styles) geupdate, je eigen style moet je handmatig doen.

Succes :)
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 18:18

Ik heb alle "CSS edits:" en "Version number updates:" gedaan dan heb ik wel alles zeker? Of loop ik best alles af vanaf het begin van phpbb3? Ik zou echt niet weten met welke versie ik begonnen ben :oops:

Nog even een vraag ik heb in de forumeigenschappen "Standaardtaal:" op nederlands staan maar blijkbaar als je gaat naar http://www.gymnasticsforum.be/phpBB3/uc ... e=register dus registreren op mijn forum zit je toch in "en"? Geen idee waar dit aan kan liggen?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 nov 2009, 18:27

danny1969 schreef:Ik heb alle "CSS edits:" en "Version number updates:" gedaan dan heb ik wel alles zeker? Of loop ik best alles af vanaf het begin van phpbb3? Ik zou echt niet weten met welke versie ik begonnen ben
In dat topic op phpBB.com waar ik naar linkte staat boven die CSS edits een link naar een bestand met de edits die je in de template bestanden moet doen, en dat zijn er wel een stuk meer! Ik heb het over deze codechanges.
danny1969 schreef:Nog even een vraag ik heb in de forumeigenschappen "Standaardtaal:" op nederlands staan maar blijkbaar als je gaat naar http://www.gymnasticsforum.be/phpBB3/uc ... e=register dus registreren op mijn forum zit je toch in "en"? Geen idee waar dit aan kan liggen?
Volgens mij wordt de gastentaal bepaald door wat er ingesteld staat bij de gebruiker "Anonymous". Ga dus eens in je beheerderspaneel naar gebruikersbeheer, en kijk of de taal voor de gebruiker "Anonymous" goed is ingesteld.
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 18:37

Eerst en vooral opnieuw heb je het bij het rechte eind met de gebruiker "Anonymous". ;) ik heb nu juist nog het probleem dat de Sortables CAPTCHA Plugin in het Engels blijft :roll: , maar dat zal wellicht aan de "codechanges" liggen die ik nog moet aanpassen (hopelijk)?

Sorry dat ik maar blijf vragen. Die download van template bestanden mag ik die gewoon in de plaats van mijn bestaande plaatsen? Of is het zo simpel niet?

Alvast bedankt (ik kan het niet genoeg zeggen) om een oude knar van 40 jaar te helpen 8-)

Jeroen

Bericht door Jeroen » 25 nov 2009, 18:46

Heb even voor je gezocht, en er is voor die plugin ook een Nederlandse vertaling: klik :)
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 25 nov 2009, 22:52

Dank je Pietje, maar die had ik al geïnstalleerd. Maar op de verkeerde plaats gezet :oops:

Merk nu juist dat ook mijn banner weg is pfff. Met die updates werk ik achteruit in plaats van vooruit, weer 1 volledige dag werk voor niks. :(

Zal nog maar eens van alles proberen ik hou je op de hoogte.

edit:

Ik heb de ucp_register.html even naast elkaar gelegd en op goed gevoel aangepast. Op het eerste zicht lijkt het te werken. Mocht iemand zich geroepen voelen om mijn aanpassing even te bekijken (en eens goed te lachen, of tips te geven) hier is ze te zien. ucp_register.html Hopelijk ben ik al een stapje dichter in de goede richting.

Alvast bedankt voor je hulp en aanmoediging ;)

edit 3:43u

Heb nog eens een nachtje door gedaan en alles lijkt op het eerste zicht ok :D

danny1969
Contacteer:

Re: Problemen na update 3.0.6

Bericht door danny1969 » 27 nov 2009, 09:44

Juist nog een paar vragen:

Zou ik niet beter mijn prosilver stijl die alleen aangepast is met colorizeit niet beter gewoon prosilver noemen voor het updaten in de toekomst? Of heeft dit niet veel zin daar de kleuren anders zijn?

En hoe kun je de files vinden waar zaken niet juist zijn? Zo heb ik in mijn acp linken staan als "ACP_CALENDAR_SETTINGS" die ik graag een deftige benaming zou geven?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 27 nov 2009, 21:18

Die horen volgens mij te staan in language/nl/acp/common.php, met de update zijn die er uitgehaald heb ik ook gemerkt.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen

Bericht door Jeroen » 27 nov 2009, 22:39

danny1969 schreef:En hoe kun je de files vinden waar zaken niet juist zijn? Zo heb ik in mijn acp linken staan als "ACP_CALENDAR_SETTINGS" die ik graag een deftige benaming zou geven?
Dat soort regels kan je inderdaad vaak via language/nl/acp/common.php aanpassen, maar je kan natuurlijk ook via het tabblad systeem in je beheerderspaneel (en dan weer onder beheerderspaneel), naar die module zoeken en handmatig de titel aanpassen.
Jeroen

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 28 nov 2009, 12:39

Dank jullie voor jullie antwoorden en denkwerk ;)

Om eerlijk te zijn vind ik het wel niet echt :oops: . Is het zeker dat ik dit in de taalbastanden kan vinden? Door mijn portaal is er een tab (dat is dus een module als ik het juist heb) bijgekomen. Op deze module staan allemaal linken om je portaal in te stellen. Onder die linken staan er ook van mijn kalender. Maar deze linken zijn nu

ACP_CALENDAR_SETTINGS met onderstaande eigenschap

Code: Selecteer alles

http://gymnasticsforum.be/phpBB3/adm/index.php?sid=7b1e16a0f91399a28a2f71c947b2ff9e&i=calendar&mode=calsettings
ACP_CALENDAR_ETYPES met onderstaande eigenschap

Code: Selecteer alles

http://gymnasticsforum.be/phpBB3/adm/index.php?sid=7b1e16a0f91399a28a2f71c947b2ff9e&i=calendar&mode=caletypes
Sorry dat ik hier zo over blijf zagen maar ik leer graag bij van jullie. Alvast bedankt voor jullie denkwerk.

groetjes, Danny ;)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 28 nov 2009, 12:52

Jep dat zijn de taal variabelen die door de update verwijdert zijn, dat is ook gelijk de reden waarom je ze niet ziet in dat bestand ;)

Je zult de mod install er even bij moeten pakken en alle aanpassingen voor de bestanden in de language map even opnieuw moeten uitvoeren.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

danny1969
Contacteer:

Bericht door danny1969 » 28 nov 2009, 13:07

Dank je voor de uitleg, ik bekijk dit even en laat nog weten of ik het heb kunnen oplossen.

thnx ;)

Gesloten