Hallo,
Momenteel draai ik nog steeds met phpBB 2.0.22 en wil updaten naar 3.0.6
Ik heb alles gedaan volgens de instructies, maar loop vast met de conversie.
Het probleem is dat ik voor 3.0.6 een database heb aangemaakt in MSSQL en 2.0.22 nog werkt met het MS Acces bestand primer.mdb. Bij het aangeven van de oude database kan ik alleen maar kiezen voor een MSSQL koppeling.
Hoe los ik dit op???
Alvast mijn dank,
Jerry
Update van phpBB 2.0.22 naar 3.0.6
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Update van phpBB 2.0.22 naar 3.0.6
phpBB3 ondersteund access niet meer. Je zal op één of andere manier eerst je database moeten converteren naar een formaat welke phpBB3 wel ondersteund helaas.
Is er iemand die weet hoe dit te doen?paul schreef:phpBB3 ondersteund access niet meer. Je zal op één of andere manier eerst je database moeten converteren naar een formaat welke phpBB3 wel ondersteund helaas.
Ik heb al vanuit Acces een upsize naar SQL uitgevoerd, maar dan loopt het coverteren vast en geeft php foutmeldingen.
Ik ga er toch van uit dat ik toentertijd niet de enige ben geweest die met het .mdb bestand heeft gewerkt.
Alvast mijn dank,
Jerry
Nou, ik verwacht niet dat het uberhaupt een populaire optie was, en ik denk dat er heel veel phpBB2-forums zijn die helemaal niet worden geupdate. De enige dus misschien niet, maar ik ben wel bang dat je je in een zeer select gezelschap bevind.
Misschien heb je hier iets aan, kwam naar boven bij een Google-actie: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=560669
Misschien heb je hier iets aan, kwam naar boven bij een Google-actie: http://www.phpbb.com/community/viewtopi ... 0&t=560669
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail
Hallo EelkeB,
Bedankt voor de reactie. Het goolgle resultaat verwijst naar MySQL. Ik heb begrepen dat deze qua strucktuur afwijkt van MS SQL.
Ik zet mijn zoektocht door.
Jerry
Bedankt voor de reactie. Het goolgle resultaat verwijst naar MySQL. Ik heb begrepen dat deze qua strucktuur afwijkt van MS SQL.
Ik zet mijn zoektocht door.
Jerry