2 problemen

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
xbasx

2 problemen

Bericht door xbasx » 11 jan 2010, 14:06

De volgende 2 problemen heb ik al een tijdje op mijn forum: http://www.Fashioncore.nl. Ik ben geen complete N00B, maar ik heb geen idee in welke bestanden ik moet zoeken. Het thema dat ik gebruik is BL@CK.

Probleem 1
Ik krijg het logo bovenaan het forum niet verwijderd. Momenteel is het een blokje van 1 pixel. Maar ik had hem graag helemaal weg gehad. Hoe doe ik dit?

Probleem 2
Ik zou graag OpenX gebruiken als Banner Systeem voor op het forum, maar ik heb geen idee waar ik de openX code moet zetten, al 5x geprobeerd, maar zonder succes.

Als iemand me zou kunnen helpen, ben ik je eeuwig dankbaar :)

Jeroen

Re: 2 problemen

Bericht door Jeroen » 11 jan 2010, 15:26

Probleem 1
Ik krijg het logo bovenaan het forum niet verwijderd. Momenteel is het een blokje van 1 pixel. Maar ik had hem graag helemaal weg gehad. Hoe doe ik dit?
Open het bestand /styles/jouwstyle/template/overall_header.html en zoek daarin op:

Code: Selecteer alles

<div id="site-description">
				<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
				<h1>{SITENAME}</h1>
				<p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
				<p class="skiplink"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
			</div>
Dit stukje in die code is het logo:

Code: Selecteer alles

<a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
xbasx schreef:Probleem 2
Ik zou graag OpenX gebruiken als Banner Systeem voor op het forum, maar ik heb geen idee waar ik de openX code moet zetten, al 5x geprobeerd, maar zonder succes.
Mogen we de code daarvan eens zien? Waarschijnlijk moet je die tussen de <head></head> tags van je overall_header.html zetten. Maar kan je toch nog even die code laten zien?

Vergeet overigens niet de buffer van je forum te legen na het doen van wijzigingen in template bestanden.
Jeroen

xbasx

Bericht door xbasx » 11 jan 2010, 18:30

edit: deze info was niet meer relevant.
Laatst gewijzigd door xbasx op 12 jan 2010, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

xbasx

Bericht door xbasx » 12 jan 2010, 08:35

ik heb de stijl opnieuw geinstalleerd, en met de bovenstaande tips ben ik eruit gekomen.

Helemaal bedankt!

edit1: nog 1 probleem blijft over. in Internet explorer wordt er links uitgelijnd, en in Mozilla gecentreerd. Terwijl normaal gewoon alle browsers moeten centreren.

edit2
: ik heb de stijl nogmaals vervangen, en zelfs met andere stijlen geprobeerd. Ik blijf het probleem hebben dat mozilla de site perfect laat zien, en Internet Explorer alles naar links zet. (en de search rechts buiten de rand laat zien)

IE 8.0: http://www.fashioncore.nl/index.php = links
IE 8.0: http://www.fashioncore.nl/viewforum.php?f=19 = center

Ik denk dat het probleem verplaatst kan worden, UIT het Stijlprobleem forum.

xbasx

Bericht door xbasx » 15 jan 2010, 09:29

iemand die hetzelfde probleem al eens gezien heeft?

Greetz.
Bas

Plaats reactie