"Board Index" in Google

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Jeroen07

"Board Index" in Google

Bericht door Jeroen07 » 02 mei 2010, 10:24

Adres van je forum: http://www.iendracht.be/forum
Event. modificaties op je forum: Announcement Centrum
Wanneer ontstond het probleem? sinds enkele weken
phpBB versie: 3.0.4

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Neen
Wat is het probleem?
Sinds enkele dagen komt er in Google bij de search results "Board index - Iendracht.be - Forum Eendracht Aalst -" ipv "Iendracht.be - Forum Eendracht Aalst"

http://www.google.be/search?hl=nl&q=ien ... =&aq=f&oq=

Ik heb niets veranderd de laatste weken dus ik zou niet weten hoe dat komt, maar hoe krijgt ik de titel in google weer goed ?

PhilipvD

Re: "Board Index" in Google

Bericht door PhilipvD » 02 mei 2010, 10:35

Ik snap niet wat er mis is aan die titel? 'Board index - Iendracht.be - Forum Eendracht Aalst' is wat ik als eerste zie op Google, een paar resultaten verder is de titel 'Iendracht.be - Forum Eendracht Aalst'.

Hoe het bij Google precies werkt met indexeren kan ik je helaas niet vertellen, ik denk dat Google je beter kan helpen dan wij aangezien het geen 'probleem' van phpBB zelf is.

Jeroen07

Bericht door Jeroen07 » 02 mei 2010, 11:59

Ik wil die "Board Index" dus weg uit google...

Die zie je nergens als titel op mijn forum, waarom wordt die dan zo geindexeerd door google ?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 02 mei 2010, 18:22

Staat de standaard taal voor bots toevallig op Engels? Normaal gezien zou daar forumindex moeten komen te staan.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen07

Bericht door Jeroen07 » 02 mei 2010, 20:59

kevin1979 schreef:Staat de standaard taal voor bots toevallig op Engels? Normaal gezien zou daar forumindex moeten komen te staan.
hoe stel je dat in ?

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 03 mei 2010, 08:34

In het beheerderspaneel -tabblad algemeen- kopje forumconfiguratie
dan bij de optie foruminstellingen zet je de standaard taal op NL. Dan staat hij gelijk voor alle nieuwe registraties op NL.

En bij gebruikersbeheer kun je per bestaande bot nog even in de profiel instellingen kijken welke taal er staat ingesteld in het profielveld van de bot bv de google bot.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Jeroen07

Bericht door Jeroen07 » 03 mei 2010, 11:33

Bedankt !

Algemene instellingen stonden vanzelfsprekend al op NL maar de Google BOT niet. Dat heb ik nu veranderd.

Als je in google op "Iendracht" (naam domeinnaam en supporterssite) zoekt, dan krijg je een goede naam

op "Eendracht Aalst forum" echter, dan zit je weer met die "Board Index"... Hopelijk verdwijnt die na een tijdje na deze laatste aanpassing !

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 03 mei 2010, 18:28

Klopt dat zal even duren, pas als google langs is geweest en ziet dat het verandert is zal het in de resultaten ook wijzigen.
Afbeelding

Gesloten