Tekst vak maken

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
David
Contacteer:

Tekst vak maken

Bericht door David » 16 aug 2010, 18:04

Wat ik al een tijdje wil proberen is om een eigen tekst vak te maken, zoiets als een announcements centure! Deze wil ik bij een aantal modificaties te maken als korte introductie en of waarschuwing.

Hoe maak ik zoiets, en hoe zorg ik dat daar tekst in komt?

Ik ga dit eerst op me test forum eens proberen, maar weet iemand hoe ik dan begin?

Bedankt alvast

Groet David
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

PhilipvD

Re: Tekst vak maken

Bericht door PhilipvD » 16 aug 2010, 18:58

Waar wil je de tekst precies plaatsen? Ik snap niet wat je bedoelt met 'deze wil ik bij een aantal modificaties maken'.

Je zou de ACP Announcement Center MOD ook op andere plaatsen kunnen zetten door de MOD op de gewenste plek te includen in je templatebestanden.

Code: Selecteer alles

<!-- INCLUDE announcement_centre.html -->

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 aug 2010, 19:20

PhilipvD schreef:Waar wil je de tekst precies plaatsen? Ik snap niet wat je bedoelt met 'deze wil ik bij een aantal modificaties maken'.

Je zou de ACP Announcement Center MOD ook op andere plaatsen kunnen zetten door de MOD op de gewenste plek te includen in je templatebestanden.

<!-- INCLUDE announcement_centre.html -->
Ik zal proberen me bedoeling wat meer duidelijkheid te geven, bij het mededelingen center, heb je een blok waar je mededelingen instaan. Zoon tekst blok/vak wil ik apart maken los van mijn mededelingen center.

Ik heb een fotoalbum en knowledge base bij deze 2 modificaties wil ik z'n blok toevoegen. Maar de tekst die erin komt is dus in beide gevallen anders.

Ik denk dat het makkelijkste is dat dan 2 html bestanden maak, 1 voor boven het foto album en 1 voor boven me knowledge base, weet alleen niet of je daar met 1 html bestand mee kom of dat daar meer bij komt kijken.

Hopelijk is me bedoeling zo iets helderder

bedankt alvast

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 16 aug 2010, 21:08

Je hebt in de gallery en de Kb waarschijnlijk ook een (overall_)header.html daar kun je een blok toevoegen met html. De tekst zul je dus telkens handmatig in de bestanden moeten aanpassen.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

David
Contacteer:

Bericht door David » 16 aug 2010, 21:30

Dat was inderdaad mijn bedoeling, dat deel snapte ik wel... en kom ik denk ik ook wel uit. Alleen heb totaal geen kennen van html dus zou niet weten hoe ik zoiets moet maken, of hoe ik daar aan begin.

Kan je me daar bij helpen, of heb je een link met duidelijk uitleg, heb tijd zat, dus als goede uitleg heb die een beginner snapt komt het hopelijk wel goed!!

wat ik eigenlijk zou willen is mijn announcement_centre.html gebruiken, daar alle gegevens van de mod uit verwijderen, omte zorgen dat ik deze zelf kan gaan gebruiken met mijn eigen tekst... Is dat realistische? Ik hernoen uiteraard die file zodat de huidige niet verpest;)

David
Contacteer:

Bericht door David » 18 aug 2010, 01:10

Ik heb hier een Voorbeeld

Dat wil ik eigenlijk maken, met de mogelijkheid, om tekst in te voegen in het bestand zelf! Ben al aan het zoeken geweest, maar me kennis en slechte Engels hebben me nog niet op het juiste pad gezet, dus vandaag de bump.

Dus hoe maak ik zoiets hoe is dat opgebouwd?

Bedankt alvast

Groet David

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 aug 2010, 11:00

Net zo'n kader als om je forums heen bedoel je? Ik denk dat dit stukje html is wat je bedoeld:

<div class="forumbg">
	<div class="inner">
		<span class="corners-top"><span></span></span>
		<ul class="topiclist">
			<li class="header">
				<dl class="icon">
					<dt>Titel in de rand van de balk</dt>
				</dl>
			</li>
		</ul>

<ul class="topiclist topics">
			<li class="bg2">
				Tekst in je balk
			</li>		
		</ul>

<span class="corners-bottom"><span></span></span>
	</div>
   </div>
Waarin je dus een titel voor in de rand van de balk kan toevoegen (wat in jou gegeven voorbeeld "Nieuws berichten" is). Laat maar even weten of dit is wat je bedoeld.
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 18 aug 2010, 11:39

Oké bedankt, zoiets bedoelde ik ja! Heb het nu op me test forum staan. Is dit gewoon HTML? Dus kan tekst grote en kleur gewoon naar wens maken toch? Dan kan ik er nog een beetje verder mee spelen om het \beetje onder de knie te krijgen voor ik het live ga gebruiken...

Dankje
Wijziging: Gevonden
de tekst kom ik wel uit denk ik, ben het zojuist aan het proberen!!

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 aug 2010, 12:35

Het is gewoon html ja, maar je moet hem dus wel binnen de pagina's van je forum gebruiken en niet erbuiten, anders mis je css. Je kan er inderdaad mee doen wat je wil.
Jeroen

David
Contacteer:

Bericht door David » 18 aug 2010, 13:04

Oké, ben er al mee aan de slag gegaan, de bedoeling is ook om heb te gaan gebruiken bij 2 van me modificaties. Ik heb er voor gekozen hem in een apart html bestand te gebruiken, dit is na mijn weten makkelijker in onderhoud en eventueel aanpassingen.

Ik heb dit

<!-- INCLUDE kenniscentrum.html -->
Toegevoegd in mijn
forum/styles/IDLaunch_Fresh/template/kb/kb_header.html

En dat is dit het resultaat

Het is nog niet helemaal de tekst opmaak die ik wil, maar heb de tijd om daar nog aan te rotzooien ;)

Bedankt in iedergeval :mrgreen:

Groet David

Jeroen

Bericht door Jeroen » 18 aug 2010, 16:35

Voor de overzichtelijkheid kan je dat soort dingen inderdaad het beste apart opslaan en includen.
Geen dank :)
Jeroen

Plaats reactie