Foutje in dropdown menu

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
David
Contacteer:

Foutje in dropdown menu

Bericht door David » 01 okt 2010, 10:18

Ik ben met behulp van {url=http://www.phpbb3hacks.com/viewtopic.php?f=6&t=364]deze website[/url] een drop down menu aan het maken. Ik stuit alleen tegen een probleem wanneer ik me 2de menu toevoegt waar 2 extra optie bij zitten. Zie het voorbeeld dan zie je dat Game open blijft staan. Ik weet niet wat ik nu mis doen. Heeft iemand een idee, heb de code die ik gebruik bijgevoegd.

Voorbeeld: http://www.chronischeziektemetmoeheidenpijn.nl/forum

Code: Selecteer alles

<li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_PORTAL}" title="{L_PORTAL}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Home</a></li>
                     <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_NEWS}" title="{L_NEWS}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Nieuws</a></li>
                     <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="" title="" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Etiquete</a>
                <ul>
                   <li><a href="http://www.chronischeziektemetmoeheidenpijn.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3" title="Algemene Voorwaarden">De algemene voorwaarden</a></li>
                   <li><a href="http://www.chronischeziektemetmoeheidenpijn.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2" title="Regels">De Regels</a></li>
                </ul>
             </li>
                  </ul>
                     <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Forum</a></li>
                     <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="" title="" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Game</a>
                <ul>
                   <li><a href="{U_SUDOKU}" title="{L_SUDOKU}">Sudoku</a></li>
                   <li><a href="{U_KNUFFEL}" title="{L_KNUFFEL}">Yathzee</a></li>
                </ul>
             </li>
                  </ul>
                   <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_CONTACT}" title="Contacteer Beheerder" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Contact</a></li>
                   <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_LINKPAGE}" title="{L_LINKPAGE}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Links</a></li>
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Kevin
Contacteer:

Re: Foutje in dropdown menu

Bericht door Kevin » 01 okt 2010, 10:56

Probeer het zo eens
zoek

Game</a>
Plaats op de zelfde regel na de code

</li>
Denk dat het dan verholpen is.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 okt 2010, 11:12

Nee, dat klopt ook niet echt, dan staat een stuk van het menu helemaal verkeerd, kijk maar naar het voorbeeld!

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 01 okt 2010, 11:26

Sorry moest niet na game<a> maar na

Forum</a>
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 okt 2010, 11:31

Daar staat er al één! Heb er 2de bijgezet maar dat heeft geen effect hoor. Dan kom ik weer op het zelfde als ik eerst had ;)

Neo
Contacteer:

Bericht door Neo » 01 okt 2010, 17:32

Maak er dit eens van:

<li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_PORTAL}" title="{L_PORTAL}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Home</a></li>
                         <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_NEWS}" title="{L_NEWS}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Nieuws</a></li>
                         <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="" title="" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Etiquete</a>
                    <ul>
                       <li><a href="http://www.chronischeziektemetmoeheidenpijn.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=3" title="Algemene Voorwaarden">De algemene voorwaarden</a></li>
                       <li><a href="http://www.chronischeziektemetmoeheidenpijn.nl/forum/viewtopic.php?f=2&t=2" title="Regels">De Regels</a></li>
                    </ul>
                 </li>
                         <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Forum</a></li>
                         <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="" title="" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Game</a>
                    <ul>
                       <li><a href="{U_SUDOKU}" title="{L_SUDOKU}">Sudoku</a></li>
                       <li><a href="{U_KNUFFEL}" title="{L_KNUFFEL}">Yathzee</a></li>
                    </ul>
                 </li>
                      </ul>
                       <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_CONTACT}" title="Contacteer Beheerder" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Contact</a></li>
                       <li class="menu_button" style="float:left;"><a href="{U_LINKPAGE}" title="{L_LINKPAGE}" style="font-weight:bold;text-transform:none;">Links</a></li>

of wel dit:

</ul>
             </li>
                  </ul>
Naar dit:

</ul>
             </li>

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 okt 2010, 17:40

Perfect, FDCP_NEO :mrgreen:

Dat heeft gewerkt hij werkt nu wel zoals het moet. Kan je me kort en simpel uitleggen, hoe dat nu zat. Het probleem is dan opgelost! Maar ben wel benieuwd waarom dat een probleem was. Als het te doen is hoor ik het graag, dan leer ik er nog iets van:)

Bedankt

Neo
Contacteer:

Bericht door Neo » 01 okt 2010, 17:49

Ik heb net zelf met die mod zitten stoeien op mijn forum en ben gewoon ff met jou code wat gaan proberen tot deze wel werkte! :P

Ben zelf ook namelijk ook niet super met php en html! :roll:

David
Contacteer:

Bericht door David » 01 okt 2010, 19:41

Oké, het menu dat phpbb.com gebruikt vond ik nog wat ingewikkeld dit, was een makkelijkere weg. In ieder geval bedankt voor het meedenken dan :mrgreen:

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 01 okt 2010, 20:36

Net te laat, de oplossing is al gevonden. Goed gedaan Neo ;)
Afbeelding

Plaats reactie