Verhoging van Registratie spammers

Discussieer hier over alles rondom phpBB.
Forumregels
LEES: Algemene Voorwaarden. Dit forum is niet voor technische vragen!
Marty P

Re: Verhoging van Registratie spammers

Bericht door Marty P » 05 jan 2011, 16:26

Ik snap die mensen eigenlijk ook niet.

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar iemand op die links van hun klikt? :?:

Dat levert ze uiteindelijk toch ook geen reet op?

Ik heb er ook last van, wordt er echt gek van. Vanavond ook maar eens de beveiliging aansterken; alleen met admin goedkeuring.

odil
Contacteer:

Bericht door odil » 05 jan 2011, 21:36

Moet je nog iets instaleren om die Q&A te kunnen gebruiken?
Bij mij is dat grijs en als ik erop klik krijg ik volgende melding.
Informatie
De plug-in kan niet worden geselecteerd, omdat de benodigheden om de plug-in te draaien niet aanwezig zijn.

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 05 jan 2011, 23:18

@odil

Heb je al de tip van Derky gebruikt, want ik kan je vertellen: 'Het werkt top!' Heel soms breekt er nog een spam-bot' doorheen, maar dan heb je het ook wel weer gehad.

Joep

youpie123

Bericht door youpie123 » 06 jan 2011, 02:05

Op http://www.stopforumspam.com/contributions is een MOD speciaal voor phpBB te vinden om spammers buiten de deur te houden. Helaas ben ik nog niet zo thuis in het installeren van MOD's :-( dus die heb ik niet gekozen.

Via StopForumSpam ben ik in aanraking gekomen met ZB Block, zie http://www.spambotsecurity.com/zbblock.php Dit programma heb ik nu vanaf half november draaien en heeft al heel wat "gespuis" tegen gehouden. Helaas is wel alles in het Engels. Ook de standaard phpBB beveiligen en captcha heb ik aanstaan.

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 06 jan 2011, 23:19

Het lijkt wel over de 'duivel' er mee speelt. Ik zeg nog geen dag geleden dat het aantal 'registratie spammers' meevalt, vandaag werd ik ermee overspoeld.
Tijd om de vragen is 'flink' moeilijker te maken!

Joep

David
Contacteer:

Bericht door David » 17 jan 2011, 02:50

Volgens de statistieken die bij me website zitten, is de /forum/posting.php de meest bezochte pagina. Weet niet of door de spammers komt, of door mijn activiteit van promoten, maar bezoekers aantal stijgt ook iedere keer. Ik krijg maar 1 a 2 spam registraties en 2 a 3 spam berichten via het gast account binnen. Niet erg veel gelukkig. De laatste dagen zijn het Poolse berichten met een aantal Engelse die bijvoorbeeld naar het weer of naar de wc vragen!!

Waarom nu opeens z'n verhoging net of spam wereld een aanval is begonnen ofzoiets?

Maar goed, zou je dag taak maar wezen :?
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 18 jan 2011, 13:47

@David

Ach ik weet het niet.
Maar ik heb de registratie even aangepast en nu gaat het wel goed.

Dus ik heb er geen dag taak meer aan.

Joep

Stigter
Contacteer:

Bericht door Stigter » 19 jan 2011, 08:11

youpie123 schreef: Via StopForumSpam ben ik in aanraking gekomen met ZB Block, zie http://www.spambotsecurity.com/zbblock.php Dit programma heb ik nu vanaf half november draaien en heeft al heel wat "gespuis" tegen gehouden. Helaas is wel alles in het Engels. Ook de standaard phpBB beveiligen en captcha heb ik aanstaan.
Hiermee werk ik nu ook, werkt goed, 1 gebruiker had problemen om het forum op te komen, maar deze zijn verholpen. Heb uitleg gegeven via een massamail over hoe en wat en het scheelt enorm! Echt een prima programma die zijn werk goed doet en bovendien onnodig dataverkeer voorkomt!
Afbeelding

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 31 jan 2011, 15:41

Ik heb (gelukkig) bijna geen last van spammers die berichten plaatsen, maar juist van nieuwe leden die mij spammers lijken. Echter plaatsen ze geen berichten. Deze users komen uit allerlei landen en hebben een jaartal in hun naam. Iemand enig idee om dit tegen te gaan. Heb natuurlijk captcha aan staan en extra vragen in registratie formulier.

joept
Contacteer:

Bericht door joept » 03 feb 2011, 23:31

Probeer anders even aan te zetten, dat 'nieuwe gebruikers' hun E-mail moeten bevestigen.
Wil ook nog wel is helpen.

Joep

Plaats reactie