Leden kunnen niet meer forum op - krijgen onderhoudsbericht

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Kaqu

Leden kunnen niet meer forum op - krijgen onderhoudsbericht

Bericht door Kaqu » 15 jan 2011, 19:34

• Adres van je forum: http://www.janeausten.nl/forum
    Event. modificaties op je forum: mChat, Announcement Centre, Recent Topics
    Wanneer ontstond het probleem? Na verhuizing naar andere webhosting
    phpBB versie: 3.0.7-PL1
    Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee, alleen overgegaan op nieuwe webhoster
    Wat is het probleem?
Afgelopen woensdag is mijn site en forum overgezet naar een andere webhosting. Omdat deze per ongeluk een oudere backup hadden teruggezet (die van maandag), hebben ze woensdagavond een recente teruggezet.
Sindsdien krijgen twee forumleden (althans, dat zijn degene van wie ik het weet) het onderhoudsbericht te zien als ze proberen in te loggen, terwijl het onderhoudsbericht in mijn beheerderspaneel gewoon uitstaat. Ze zijn dan wel ingelogd, maar kunnen niet op het forum.
Als ik inlog met hun gegevens, kan ik wel gewoon het forum in. Verder is er ook niets raars te zien. Ik heb hun gevraagd hun forumcookies te verwijderen en heb zelf de buffer geleegd, maar dit lost niets op.
Heeft iemand een idee hoe dit kan en liever nog, hoe ik het kan oplossen?

Derky
Contacteer:

Re: Leden kunnen niet meer forum op - krijgen onderhoudsberi

Bericht door Derky » 16 jan 2011, 02:40

Het lijkt erop dat deze leden nog bij je oude forum uitkomen. Het kan tot 24 uur duren eerdat bij iedereen de domeinnaam janeausten.nl naar het IP-adres van je nieuwe hosting verwijst, maar deze periode is al voorbij lijkt mij.

Je kan ze vragen om www.janeausten.nl te pingen en dan moet het antwoord van 109.70.6.17 komen. Om in Windows een adres te pingen ga je naar Start > Uitvoeren > CMD > ping www.janeausten.nl

Kaqu

Bericht door Kaqu » 16 jan 2011, 13:22

Hallo Derky,
Dank je voor het meedenken! Ik heb gevraagd of ze jouw advies willen volgen en er komt inderdaad een ander ip-adres uit, namelijk 193.202.110.107
Mijn vraag is: hoe nu verder? Hoe kunnen ze (of ik) ervoor zorgen dat ze toch op het juiste adres uitkomen?

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 16 jan 2011, 13:29

Dan is de DNS bij hun nog niet bijgewerkt. Ze kunnen na het pingen ook het commando:
ipconfig /flushdns uitvoeren en dan proberen of het werkt na een herstart van de browser.

Mocht dit ook niet werken dan kan je de DNS handmatig omzeilen:

Laat ze op hun computer dit bestand openen met kladblok:
C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

Zoek dan naar:

Code: Selecteer alles

127.0.0.1       localhost
Voeg daaronder toe:

Code: Selecteer alles

109.70.6.17	www.janeausten.nl
109.70.6.17	janeausten.nl
Dan opslaan & sluiten.

Herstart daarna de browser (of PC als dit niet werkt) en ze kunnen erbij. Het is wel verstandig om dit na een week bijv. weer te verwijderen en te proberen of het weer op de normale manier werkt.

Kaqu

Bericht door Kaqu » 16 jan 2011, 16:27

Hoi Derky,

De eerste optie werkte niet, de tweede gaan ze nu proberen. Ik ben er inmiddels achter dat het probleem alleen bestaat bij mensen die Tele2 als provider hebben.
Bedankt weer voor je hulp en ik laat het even weten als ze er uit zijn!

Edit: Ik werd zojuist als een held bestempeld, maar de complimenten horen toch echt hier bij Derky thuis. Dank je, ze kunnen weer op het forum! :D

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 16 jan 2011, 18:52

kan wel kloppen, geloof dat ze bij tele2 maar 1 keer per week de dns bijwerken.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Gesloten