Het zetten van rechten is onduidelijk

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jwdh

Het zetten van rechten is onduidelijk

Bericht door jwdh » 28 feb 2011, 11:30

• Adres van je forum: http://www.jwdh.eu/forum
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem?: Sinds kort
    phpBB versie: 3.0.8

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Niets
    Wat is het probleem?
Beste leden,

Ben nieuw hier en wel bekend met phpbb als gebruiker maar niet als beheerder. Wil me hier nu wel aan wagen maar loop tegen het volgende aan.

Op bovenstaande url heb ik mijn forum geinstalleerd en heb category's aangemaakt en daaronder diverse fora. Wat ik begreep uit de documentatie van jullie site " http://wiki.phpbb.nl/3.x/Handleiding/Ni ... s_aanmaken " is dat wanneer ik het forum maak en daar rechten op zet deze dan zichtbaar zou moeten zijn. Dit klopt volgens mij niet. Nu heb ik ook op de category rechten gezet en zijn de onderliggende fora wel zichtbaar.

Mijn vraag is of dit dus klopt. Een andere vraag is indien mij stelling juist is, welke rechten zijn dan het beste van toepassing op "category"? Ik heb nu iedereen "read" access gegeven en de Admin "Full access". Op de onderliggende fora heb ik andere rechten gezet zoals read, standaard of standaard + polls.

Ik hoor graag of ik het juist of onjuist doe omdat dit de eerste keer is dat ik een forum opzet. Ik wil dit wel juist doen zodat ik later niet teveel weer moet aanpassen.

Groet,
Jan-Willem

Edit: Induidelijk gewijzigd in Onduidelijk
Laatst gewijzigd door jwdh op 28 feb 2011, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.

richardhop
Contacteer:

Re: Het zetten van rechten is induidelijk

Bericht door richardhop » 28 feb 2011, 15:19

Let er wel even op dat je als Admin ook standaard Nieuw geregistreerde gebruiker bent, en die heeft beperkte rechten.
Dus haal jezelf daar weg, zodat je alleen Admin bent, en dan is alles weer zichtbaar.
Heb hetzelfde gehad namelijk.
Maak anders voor de zekerheid een extra Admin account voor jezelf aan.
Succes
Just enjoy the day.
Ik ben maar een amateur die graag wil leren en anderen graag help met mn beperkte kennis.

jwdh

Re: Het zetten van rechten is onduidelijk

Bericht door jwdh » 28 feb 2011, 22:10

Mijn Admin account staat niet in de " nieuw geregistreerde gebruiker" dus dat gaat helaas niet op.

jwdh

Bericht door jwdh » 01 mar 2011, 09:55

Ja dit heb ik ook gelezen en is niet wat ik zoek / vraag.

Wat ik begreep is dat je categorieen aanmaakt en daaronder een forum. Wanneer je dan het forum rechten geeft zou het geheel zichtbaar moeten zijn, zelfs wanneer je dus niet ingelogd bent. Dit zodat men wel de items kan lezen etc.

Ik loop er dus tegen aan dat dit niet klopt. Nu heb ik dus minimale rechten gezet op de categorie, iedereen lezen behalve "Bot" en "Admin". Deze heb botaccess en full access gegeven. Nu is mijn vraag wat is het minimale of wat is het beste kwa rechten om uit te geven op het niveau van categorie?

Ik hoop dat het wat duidelijker is.

Groet,
Jan-Willem

richardhop
Contacteer:

Bericht door richardhop » 01 mar 2011, 16:13

Je weet neem ik aan dat het 2e level in je forum pas zichtbaar is?
Just enjoy the day.
Ik ben maar een amateur die graag wil leren en anderen graag help met mn beperkte kennis.

jwdh

Bericht door jwdh » 02 mar 2011, 12:01

richardhop schreef:Je weet neem ik aan dat het 2e level in je forum pas zichtbaar is?
Ik weet dat een en ander wel zichtbaar is, dat komt omdat ik wel rechten heb gezet op zowel "categorie" als "forum". Ik neem aan dat je dit bedoeld. Zo niet dan graag verder verduidelijken.

Wat ik namelijk mis is de duidelijkheid waar je nu rechten moet plaatsen om je forum goed op orde te krijgen. Het "categorie" deel is alleen om te categoriseren, althans dat heb ik zo begrepen. Onder categorie maak je de eigenlijke "forum" onderwerpen. Hierop zou je rechten moeten zetten en dan zou zowel categorie als forum zichtbaar worden voor de bezoeker. Nu heb ik dit geprobeerd alleen klopt het dus niet. Wat ik nu gedaan heb is rechten op het "categorie" gezet. Mijn vraag is of dit juist is om te doen. Zo ja welke rechten zou je hier dan moeten geven. Het lijkt mij alleen dat de bezoekers hier "lezen / read access" moeten hebben omdat het om de categorie gaat. Op het "forum" deel zou ik dus andere rechten moeten zetten zodat men ook topics etc kan starten na aanmelden op het forum.

Groet,
Jan-Willem

richardhop
Contacteer:

Bericht door richardhop » 03 mar 2011, 20:34

Je forum is opgebouwd in Forums (levels)
Dat betekent dat je eerste level (forum) pas zichtbaar is als je daar wat onder plaatst, nog een level (forum)
En betreffende de rechten zou ik die eerst op gebruiker/groep instellen en verder nog niet, totdat het voor jou ook zichtbaar is.
Just enjoy the day.

Ger
Contacteer:

Bericht door Ger » 04 mar 2011, 09:04

Wat Richard bedoeld is: een forum met het type "categorie" is pas zichtbaar als er in die categorie nog andere forums geplaatst worden.

Gesloten