Update van 3.0.9 naar 3.0.10

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gerrit01

Update van 3.0.9 naar 3.0.10

Bericht door Gerrit01 » 21 jan 2012, 23:08

Ik wil mijn forum updaten van 3.0.9 naar 3.0.10 ik heb de update gedownloaded en uitgepakt op mijn harde schijf. Volgens de instructie moet ik deze nu uploaden mijn vraag is of ik alles dus de mappen adm, includes, language, slyles en de bestanden feet, index enz ook uploaden en overschrijven?

Gr. Gerrit

Pola
Contacteer:

Re: Update van 3.0.9 naar 3.0.10

Bericht door Pola » 21 jan 2012, 23:30

Je hebt in wezen twee opties, updaten of volledig overschrijven.

Als je wijzigingen gemaakt hebt in je forumsoftware (mods geinstalleerd) is normaal gesproken een update de beste methode.

Als je een schoon forum hebt, zonder mods, dan is het overschrijven het makkelijkst.
Wanneer je deze methode kiest, dan unzip je de 3.0.10 versie op je PC. Vervolgens moet je het bestand config.php en de folders /images en /files verwijderen uit de geunzipte bestand structuur. Deze wil je namelijk niet overschrijven op je server.
Daarna upload je alle bestanden naar de server, waarmee je de oude bestanden overschrijft.
Om de database bij te werken, moet je vervolgens de volgende url in je browser invoeren: <jouwsite.nl>/<jouwforumfolder>/install/database_update.php
Als de databases update aangeeft dat hij klaar is, moet de de hele install folder verwijderen of hernoemen.
Nu is je forum helemaal bijgewerkt.
Als je niet-standaard stijlen hebt, moet je die ook bijwerken naar 3.0.10 of de 3.0.10 versie ervan naar je server uploaden.
HGN op phpbb.com

Gesloten