tfvdb schreef:Ik heb een beetje in de handleiding gekeken, maar het alles in eigen beheer hebben van een forum wil zeggen, dat ik eerst een cursus htlm moet volgen, vervolgens een cursus php en sql.
Dat is echt teveel van het goede.
En dan vergeet je nog een cursus CSS.
Nee, dat is toch echt niet nodig. Er zijn kant en klare stijlen die je alleen maar hoeft te uploaden en in te stellen in het beheerderspaneel van het forum. Verder zijn er tools en pakketten met instructies om extra functies op het forum te installeren.
Als je er interesse in hebt en je gebruikt google en je stelt je vragen op phpbb.nl (of phpbb.com) dan pik je de nodige kennis ook vrij snel op.
tfvdb schreef:Maar opties die er gewoon niet zijn, kan ik wel zoeken, maar zal ik nooit vinden.
Ik weet dus vaak niet of ik het niet kan vinden, of dat het er niet is.
Dit kost me bakken met tijd.
Dat is ook voor ons het moeilijke met dit soort gratis beschikbaar gestelde fora. Wij gaan uit van het standaard phpBB pakket en hebben geen idee wat deze hosts allemaal aangepast hebben.
tfvdb schreef:Wat ik eigenlijk wil, is (niet bijlagen) maar bestandjes op het forum zetten, die mensen dan kunnen downloaden. Ook de gebruikers zouden van zo'n optie gebruik moeten kunnen maken.
Liefst natuurliijk in docx- of pdf-formaat, nu kan ik alleen afbeeldingen uploaden.
Bestanden op het forum zetten = bijlagen toevoegen aan berichten.
Hoe kun je afbeeldingen uploaden?
Normaal kun je in het beheerderspaneel instellen welke types bijlagen wel en welke niet kunnen bijgevoegd bij berichten. Daarvoor ga je naar
Beheerderspaneel - BERICHTEN - Beheer extensiegroepen
. Je kunt daar instellen welke types je in welke fora wilt toestaan.
tfvdb schreef:Daarbij wil ik dat vaste gebruikers een avatar/foto kunnen uploaden.
Leuk, dat kan wel maar de foto mag niet groter zijn dan 6KB!!!!!
Daar hoef ik niet verder over te uit te weiden, foto's kunnen dus niet worden ge-upload, er lijkt alleen een optie te zijn.
De maximale grootte van up te loaden avatars is instelbaar in het beheerderspaneel:
Beheerderspaneel - Avatarinstellingen - Maximale avatarbestandsgrootte:
.
tfvdb schreef:Vervolgens wil ik een backup kunnen maken, dat behoeft verder geen uitleg.
Daar vragen de meeste gratis hosts geld voor. Ze moeten per slot van rekening ergens hun geld vandaan halen.
tfvdb schreef:Omdat ik een gratis pakket heb, kan ik zelf niet uploaden, geen backup maken, en geen settingen doen voor de avatars. De handleiding heeft het steeds over een config map en die heb ik niet.
Ik weet niet wat je bedoelt met config map. Kun je een link geven naar de documentatie waar dat staat?
tfvdb schreef:Via email heb ik nog steeds niet één keer contact mogen hebben met yourbb. Dat vind ik een kwalijke zaak. En ik kan dan niet verder. Ook heb ik daarmee nog steeds geen update.
Dat is een regelmatig gehoord probleem. Je krijgt waarvoor je betaald. Als je niets betaald, mag je ook niet teveel verwachten qua service.
tfvdb schreef:Ik wil dus best wel zelf dingen doen, maar geen technische cursus volgen.
Als het moet, wil ik best betalen om het forum te krijgen dat ik hebben wil.
Wat staat me nou te doen?
Dat is aan jou. Als je het gemak wilt hebben van een up to dat forum, waarbij backups gemaakt worden, maar je geen mogelijkheid hebt iets te up loaden, heb ik je in mijn vorige bericht een goede optie gegeven.
Als je een forum wilt hebben met
alle mogelijkheden, zul je zelf een domeinnaam moeten aanschaffen, webruimte (bij een host) regelen (tegen betaling) en het phpBB forum installeren. Als je dan nog wensen hebt qua stijl of aanpassingen, dan kunnen we je (bijna) altijd verder helpen.