forum wordt niet altijd gezien en vertoont kuren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
jaapl

forum wordt niet altijd gezien en vertoont kuren

Bericht door jaapl » 12 sep 2012, 21:31

• Adres van je forum: http://www.sxxxxxxd.nl/forum3/
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?begin augustus
    phpBB versie:3.0.11

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?update naar 3.0.11
    Wat is het probleem?
het begon dat verschillende lezers waarschuwingen kregen dat de forum pagina's niet bereikbaar waren; eerst alleen IEx.o gebruikers met AVG AV , daarna ook blokkeerden ook Chrome en Firefox de website vanwege mogelijke malware. Scanners van de webhoster konden niets vinden . Na een update naar 3.0.11 waren er in eerste instantie geen problemen, alleen dat sommige IE8.0 gebruikers soms, maar niet altijd, geen grafische elementen zagen op de forum pagina's. Begin september gingen Chrome en Firefox opnieuw de webpagina's blokkeren. Opnieuw is de hoster niet in staat met hun scan programma's enige infectie of malware te vinden.
Andere verschijnselen zijn dat soms links naar andere pagina of posts direct leiden naar de google zoek programma, of -in de vorige versie- naar vedachte sites in Rusland.

Hoe kan ik zeker weten of de site besmet is en zo ja hoe kan ik er af komen. Het antwoord van mijn hoster is eenvoudig om naar een ander forum programma te gaan... Dit lijkt mij te eenvoudig en geen garantie dan dat dan alles is verholpen.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Pola
Contacteer:

Re: forum wordt niet altijd gezien en vertoont kuren

Bericht door Pola » 12 sep 2012, 22:42

Ik ben er zo goed als van overtuigd dat het overstappen naar een ander forum pagina je niets zal helpen. In alle jaren van phpBB3 is er wereldwijd geen serieus incident bekend die te wijten is aan de phpBB3 software. Andere forumpakketten hebben wat dat betreft slechtere statistieken.

Vermoedelijk zit er een lek in de beveiliging van de server, waardoor er code toegevoegd kan worden aan één van de volgende bestanden: .htaccess en/of index.php. Dit is een vermoeden, omdat ik je site niet ken.

Ik neem aan dat het gegeven adres van je forum een verzonnen adres is. Je zou je adres eens kunnen scannen op http://sitecheck.sucuri.net/scanner/.

Wat je nog meer kunt doen is dit incident te melden op de incident tracker van phpbb.com:

Als je denkt dat je forum gehacked is, doe dan het volgende voordat je enige wijzigingen aanbrengt (zoals wijzigen van wachtwoorden, aanpassen van bestanden, enz.):
  1. Maak een kopie van alle bestanden (bijvoorbeeld door een lokale kopie te maken op de server).
  2. Maak een export van je database
  3. Bewaar (zo mogelijk) de server access logs ten tijde van de hack. (Deze zijn mogelijk beschikbaar in de "logs" folder op de server, in het control panel van je provider of te verkrijgen door een verzoek aan je provider).
  4. Rapporteer het incident in de incident tracker. Voeg de kopieen uit de vorige stappen toe, of sla ze op op een veilige lokatie zodat het onderzoeksteam deze kan downloaden.
HGN op phpbb.com

Gesloten