Inhoud mappen phpbb

Plaats reactie
thecarpenter

Inhoud mappen phpbb

Bericht door thecarpenter » 19 jan 2015, 15:48

Hallo,

Alweer een tijdje geleden sinds mijn laatste post maar alles liep eigenlijk op rolletjes.
Vorige week de overstap gemaakt naar 3.1.2 en dat ging niet helemaal vlekkeloos, handleiding zoals hier omschreven gevolgd en het forum draait maar zodra ik het beheerderspaneel in ga om extensies in te stellen/bewerken krijg ik een foutmelding dat er in de includes map niets van portal gevonden is. Lijkt mij dat er een foutje is opgetreden met een reeds verwijderde subsilver2 template. Maakt verder ook weinig uit, heb een nieuwe database ingericht en een nieuwe map op de server om daar een verse installatie van phpbb 3.1.2 neer te zetten. Dat is goed verlopen en na het importeren van de oude database staan de meeste gegevens er ook weer op.

De vraag is nu… in de handleiding werd omschreven de mappen “files”, “images”, “store” en de config.php in de nieuwe mappenstructuur te zetten om zo het uiterlijk en indeling van je oude forum terug te krijgen. “images” heb ik terug gezet en dat ging goed. Wat zit er allemaal in de map “files” want zodra ik die terugzet krijg ik in het beheerderspaneel weer foutmeldingen zodra ik met extensies aan de gang ga. De map “store” lijkt mij ook niet nodig om terug te zetten aangezien daar alleen migrations logs instaan?

Enige probleem dat er nu nog is…..sommige afbeeldingen worden niet weergegeven maar dat lijkt me een kwestie van de bb code herparsen middels een nog niet officiële versie van de support tool kit voor versie 3.1.2

Heb ik het zo redelijk bij het juiste eind of sla ik iets belangrijks over?

El torro
Contacteer:

Re: Inhoud mappen phpbb

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 17:17

Volgens mij had je beter iets aan die foutmelding van je "portal" gedaan inplaats van de andere stappen die je gedaan hebt.

Kun je nog overnieuw beginnen?

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 19 jan 2015, 18:42

Dat vraag ik niet, jij geeft wel meer opmerkingen die "als mosterd naar de maaltijd komen". Zeg dan niets...

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 jan 2015, 18:54

El torro zijn opmerking helpt inderdaad niet aan een oplossing, maar hij heeft wel gelijk ;) Had eventjes naar ons gekomen met de foutmelding en het probleem en misschien was de oplossing dan makkelijker dan de oplossing die jij nu zelf probeert ;) Maar goed om antwoord te geven op je vraag:

In de map store worden bijvoorbeeld back-ups opgeslagen die je via de back-up module van je forum hebt gemaakt. Ook AutoMOD maakt gebruik van deze map, durf niet precies te zeggen wat daar nog allemaal wordt opgeslagen.

In map files worden alle bijlages die op je forum staan opgeslagen. De abracadabra codes worden netjes opgeslagen in je database en gelinkt aan het bestand of de afbeelding op je forum.

De mappen die je moet bewaren zijn op één of andere manier belangrijk, anders zou er niet gezegd worden dat je ze moet bewaren. Niet alle inhoud is super belangrijk, maar sommige inhoud wel en daarom moet je deze mappen bewaren.
thecarpenter schreef: Enige probleem dat er nu nog is…..sommige afbeeldingen worden niet weergegeven maar dat lijkt me een kwestie van de bb code herparsen middels een nog niet officiële versie van de support tool kit voor versie 3.1.2
Het kan nog wel eventjes duren voordat er een STK uitkomt voor 3.1.x, het team weet op dit moment nog niet welke functies/tools de gebruikers nodig zullen hebben in 3.1. Het kan dus nog wel eventjes duren, de afbeeldingen staan die tussen de [img] BBcode tags, waar staan de afbeeldingen? Op eigen server of elders?

Misschien kan je alsnog vertellen om welke foutmeldingen het gaat, ik vermoed dat de modules van je modificaties nog actief zijn. Maar weet het op dit moment niet zeker...
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 19 jan 2015, 22:57

David,
Ik vond in eerste instantie de foutmeldingen nog niet zo verontrustend, maar ze blijken iets hardnekkiger dan gepland.
Het gaat om het volgende, zodra ik het beheerderspaneel open zie je dit…
Afbeelding
Verwijst inderdaad naar een module die niet meer bestaat. Klik je op het nieuwe tabblad extensies komt er deze melding…
Afbeelding
Verwijst naar een niet te vinden portaal. Dat was de versie van board3, maar deze werkt niet meer in 3.1
Wat heb ik ondertussen geprobeerd om één en ander goed te krijgen;
Als eerste een backup terug gezet met de intentie om subsilver2 maar weer te installeren en vervolgens alle mods handmatig terug te draaien, gebruik geen autobod o.i.d.
Ontdekte toen een artikel op phpbbservice dat je na het verwijderen van alle stijlen behalve prosilver voor de update de support toolkit kon gebruiken om een database cleanup uit te voeren om zo onnodige tabbelen te verwijderen. Dit geprobeerd maar kwam daar niet verder dan de emercency repair kit die aangaf dat acp_portal niet te vinden was.
Vervolgens bedacht dat alle mods handmatig terugdraaien wel erg veel werk is en besloten een verse install te doen met bijbehorende nieuwe database. Daarna de database backup teruggezet maar dat gaf weer bovenstaande fouten aan. Toen maar gekeken welke tabellen versie 3.1 gebruikt, deze uit de backup geexporteerd en in de nieuwe database neergekwakt. Tot nu toe gaat dat goed en heb ik van de te bewaren mappen uit 3.0.12 alleen de “images” teruggezet en nog geen foutmelding in het beheerderspaneel. Bedenk me ook net dat alle afbeeldingen met de hs image mod getoond werden, waarschijnlijk zie ik die daarom nu niet. Afbeeldingen worden allemaal opgeslagen op de server.
De "moeder" backup heb ik tijdens een spelletje "niet opletten" vanavond ook verknipt dus die kan me ook niet meer terwille zijn.

Kun je hier iets mee?

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 jan 2015, 23:06

De fout zit in je database, daar staan alle tabellen van de modificaties en ook de modules van die MODs. Zij in mijn bericht al wat mijn vermoeden was en dat blijkt dus waar. Je kan ze zelf uitschakelen en daarna stuk voor stuk verwijderen.

Dat kan via het beheerderspaneel, tablad: systeem daar vind je de modulebeheer voor het beheerderspaneel. Begin maar een met uitschakelen van de MOD modules, dan kan je ze later verwijderen.

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 19 jan 2015, 23:20

Erg snugger...ben daar vandaag nog geweest om het tabblad extensies aan te maken. Dank je wel, blijft alleen die foutmelding nog als je op het tabblad extensies klikt. Is handmatig de aanpassingen terugdraaien van de installatie destijds een oplossing?

David
Contacteer:

Bericht door David » 19 jan 2015, 23:34

Waarschijnlijk staat de module voor je portal in de module extensies. Als jij bij modulebeheer op extensies klikt, dan zie je de portaal modules staan als het goed is ;)

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 19 jan 2015, 23:48

thecarpenter schreef:Erg snugger...ben daar vandaag nog geweest om het tabblad extensies aan te maken. Dank je wel, blijft alleen die foutmelding nog als je op het tabblad extensies klikt. Is handmatig de aanpassingen terugdraaien van de installatie destijds een oplossing?
Er is nog meer aan de hand hoor:

http://www.subaru-youngtimers.eu/forum/ ... 7e17b988ce

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 20 jan 2015, 00:05

Klopt, dat is de extra ingestelde q en a. Nieuwe aanmaken zou dat moeten verhelpen.

El torro
Contacteer:

Bericht door El torro » 20 jan 2015, 00:13

Her lijkt erop dat je gasten toestemming hebben om te posten, is dat echt de bedoeling?

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 20 jan 2015, 00:17

Voorlopig ziet die gast dan een paginafout..

thecarpenter

Bericht door thecarpenter » 20 jan 2015, 00:43

David schreef:Waarschijnlijk staat de module voor je portal in de module extensies. Als jij bij modulebeheer op extensies klikt, dan zie je de portaal modules staan als het goed is ;)
nogmaals hartelijk dank, foutmeldingen zijn weg.

Plaats reactie