Registratie

Plaats reactie
Abraham54
Contacteer:

Registratie

Bericht door Abraham54 » 19 feb 2015, 14:14

• Adres van je forum: http://http://abraham54.nl/forum/index.php
    Event. modificaties op je forum:geen
    Wanneer ontstond het probleem?vanochtend
    phpBB versie:3.1.3

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Neen, enkel de registratie geaktiveerd
    Wat is het probleem?
Aanmelden

Een collega wilde zich registreren als KuikentjePiep.
Maar hij gaf de Capatcha verkeerd door.
Bij het opnieuw invullen van de Capatcha kwam de melding dat de Gebruikersnaam al in gebruik is en niet kon worden gebruikt!

Ik heb de verdere registratie van mijn collega handmatig geregeld.

Ik weet niet of deze melding eenmalig was of zich telkens herhaald, indien de capatcha niet goed wordt ingevuld.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

David
Contacteer:

Re: Registratie

Bericht door David » 19 feb 2015, 15:16

De bevestigingscode die je gebruikt is niet zo handig, automatische spambots kunnen deze automatische invullen. Je kan beter voor de Vraag & Antwoord methode gaan of mijn favoriet Sortables Captcha.

Wat betreft je probleem, normaal gezien wordt een account niet aangemaakt als de Captcha niet of foutief is ingevuld. Zou dat zeker even in de gaten houden als ik jouw was en als het probleem zich blijft voordoen dan moeten wij even verder kijken.
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 21 feb 2015, 16:20

Hoi David, ik was zo dom geweest niet vooraf te controleren of de forummail wel werkte.
Dat is nog diezelfde ochtend opgelost; de e-mailregistratie werkt.

Wat betreft die favoriete Captcha van jou, is die er al voor 3.1.3 en zoja, hoe installeer ik die dan.
Lid van Unite against malware en ASAP - Alliance of Security Analysis Professionals

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 feb 2015, 16:28

Derky de beheerder hier is de ontwikkelaar, deze extensie zit momenteel in de BETA-fase wat inhoud dat het om een test versie gaat. Je kan hem beter nog niet op een live forum gebruiken tot die officieel is goedgekeurd.

De installatie zou vrij simpel zijn, je installeert het als een extensie en dan configureer je bij spambotpreventie de vragen. Je kan de ontwikkeling volgen via: viewtopic.php?f=95&t=59457 En eventueel vragen stellen.

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 21 feb 2015, 17:12

En daar heb ik sowieso een probleem.
Want ik heb naar mijn Testforum de Advanced BBCode Box 3.1 in de map phpBB/ext/vse/abbc3 gezet maar via het Beheerderspaneel/Aanpassingen/Beheer extenties kan ik niks instellen.
Overigens moest ik de map vse ook nieuw aanmaken.

Aktief zijn Controleer alle versies opnieuw en Instellingen

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 feb 2015, 17:59

Als je de extensie uit de extensie database hebt, dan zou de map die je download de naam vse-abbc3.zip moeten hebben. Daarin staat een mapje vse en die upload je naar de map ext.

In jouw geval moet je dan in de map forum op je server zijn en daar staat een map ext.

Ik denk dat je nu forum/phpBB/ext hebt gedaan en dat klopt niet ;) Ik heb laatst een artikel geschreven die misschien meer duidelijkheid geeft: http://wiki.phpbb.nl/Extensies_installeren

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 21 feb 2015, 18:20

Na uitpakken zit in de map abbc3-3.1.0 weer een map abbc3-3.1.0

Die laatste map nu heb op de server in de nieuw aangemaakte map vse gezet.

Indien ik in de ACP bij Extensies op instellen klik krijg enkel het volgende te zien:

Afbeelding

David
Contacteer:

Bericht door David » 21 feb 2015, 18:26

Dan heb je je download niet uit de extensie database, je moet dit pakket hebben: https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... bcode_box/

Abraham54
Contacteer:

Bericht door Abraham54 » 21 feb 2015, 18:38

Inderdaad waren nu de mappen juist van naam.
En inderdaad werd de extensie nu wel gevonden.
Perfect, geen probleem op de Testsite, BBcodes die heb ingebracht zitten er nu ook in. Erg fraai en proffessioneel.
Dus wederom een bedankje voor jou.

Plaats reactie