Auto purge guest sessions extensie
Auto purge guest sessions extensie
In mijn strijd tegen spammers kwam ik https://www.phpbb.com/customise/db/exte ... _sessions/ tegen. De Auto purge guests extensie. Ik heb deze geinstalleerd en het werkt als een tierelier. Even wat achtergrond informatie; ik kreeg ineens ruim 1000 gasten allemaal uit Singapore terwijl ik normaal gesproken max 100 gasten heb. Zijn er mensen die ook ervaring hebben met deze extensie ? Zijn er nog nadelen aan of dingen waar ik op moet letten?
- El torro
- Contacteer:
Re: Auto purge guest sessions extensie
Ze blokkeren voor ze op je server zitten is toch veel beter?
- El torro
- Contacteer:
Het zit nu (3.3.19) standaard in phpbb, te vinden in de laadinstellingen.
Ik zit even te kijken.... dit zijn mijn instellingen.... Klopt dit of is het verstandig om iets anders te hebben? Zo ja wat ?
Laadinstellingen
Hier kun je bepaalde forumfuncties in- of uitschakelen om de hoeveelheid processen die vereist zijn te verlagen. Bij de meeste servers is er geen noodzaak om functies uit te schakelen. Bij bepaalde systemen of gedeelde hosting-omgevingen kan het voordelig zijn om bepaalde functies uit te schakelen die je niet echt nodig hebt. Je kunt ook bepaalde limieten instellen voor de systeembelasting en actieve sessies waardoor, indien deze worden overschreden, het forum offline gaat.
Algemene instellingen
Beperk systeembelasting:
Als het systeem de waarde van het “laad gemiddelde” één minuut overschrijd, zal het forum automatisch offline gaan. Een waarde van 1.0 staat gelijk aan ~100% gebruik van één processor. Dit werkt alleen op UNIX gebaseerde servers en waar deze informatie beschikbaar is. De waarde stelt zichzelf opnieuw in op 0 als phpBB het laadlimiet niet kan verkrijgen.
0
Sessieduur:
Sessies zullen verlopen na deze tijd, in secondes.
10800
Seconden
Interval voor opschonen sessies:
Sessies zullen worden opgeschoond na deze tijd, in secondes.
3600
Seconden
Sessieduur gasten:
Gastsessies zullen verlopen na deze tijd, in secondes.
900
Seconden
Interval voor opschonen gastsessies:
Gastsessies zullen worden opgeschoond na deze tijd, in secondes.
900
Seconden
Beperk sessies:
Als het aantal sessies deze waarde overschrijd binnen één minuut, zal het forum offline gaan. Stel in op 0 voor onbeperkt aantal sessies.
0
Bekijk online tijdsduur:
Aantal minuten waarna inactieve gebruikers niet meer in de “Wie is online”-lijst zullen voorkomen. Hoe hoger deze waarde is, hoe groter de vereiste verwerkingskracht om de lijst aan te maken.
5
Minuten
Vervaltijd leesnotificatie:
Aantal dagen nadat een leesnotificatie automatisch zal worden verwijderd. Stel deze waarde op 0 in om notificaties permanent te maken.
30
Dagen
Laadinstellingen
Hier kun je bepaalde forumfuncties in- of uitschakelen om de hoeveelheid processen die vereist zijn te verlagen. Bij de meeste servers is er geen noodzaak om functies uit te schakelen. Bij bepaalde systemen of gedeelde hosting-omgevingen kan het voordelig zijn om bepaalde functies uit te schakelen die je niet echt nodig hebt. Je kunt ook bepaalde limieten instellen voor de systeembelasting en actieve sessies waardoor, indien deze worden overschreden, het forum offline gaat.
Algemene instellingen
Beperk systeembelasting:
Als het systeem de waarde van het “laad gemiddelde” één minuut overschrijd, zal het forum automatisch offline gaan. Een waarde van 1.0 staat gelijk aan ~100% gebruik van één processor. Dit werkt alleen op UNIX gebaseerde servers en waar deze informatie beschikbaar is. De waarde stelt zichzelf opnieuw in op 0 als phpBB het laadlimiet niet kan verkrijgen.
0
Sessieduur:
Sessies zullen verlopen na deze tijd, in secondes.
10800
Seconden
Interval voor opschonen sessies:
Sessies zullen worden opgeschoond na deze tijd, in secondes.
3600
Seconden
Sessieduur gasten:
Gastsessies zullen verlopen na deze tijd, in secondes.
900
Seconden
Interval voor opschonen gastsessies:
Gastsessies zullen worden opgeschoond na deze tijd, in secondes.
900
Seconden
Beperk sessies:
Als het aantal sessies deze waarde overschrijd binnen één minuut, zal het forum offline gaan. Stel in op 0 voor onbeperkt aantal sessies.
0
Bekijk online tijdsduur:
Aantal minuten waarna inactieve gebruikers niet meer in de “Wie is online”-lijst zullen voorkomen. Hoe hoger deze waarde is, hoe groter de vereiste verwerkingskracht om de lijst aan te maken.
5
Minuten
Vervaltijd leesnotificatie:
Aantal dagen nadat een leesnotificatie automatisch zal worden verwijderd. Stel deze waarde op 0 in om notificaties permanent te maken.
30
Dagen
- El torro
- Contacteer:
Ik heb de standaard instellingen laten staan, ga er van uit, dat daar over nagedacht is.
Verder heb ik eigenlijk nooit problemen met sessies gehad door mijn Cloudflare settings.
Verder heb ik eigenlijk nooit problemen met sessies gehad door mijn Cloudflare settings.