ip

Installatie lukt niet? Plotseling een foutmelding. Of weet je niet hoe iets werkt. Problemen met phpBB2 kun je in dit archief opzoeken.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
Gesloten
sadi

ip

Bericht door sadi » 13 feb 2006, 15:24

Ik zou willen vragen is er een mogelijkheid om gasten die op het forum zitten om via hun ip aan hun e-mail adres te komen

Grz sadi

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 15:25

Hm.. ik denk niet dat dat kan hoor.. en sommigen hebben iedere minuut een ander IP adres.

sadi

Bericht door sadi » 13 feb 2006, 15:28

oke bedankt voor de snelle reactie :wink:

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 15:36

Hé, ik weet het ook niet zeker.. Ik zou nog ff andere reacties afwachten. ;)

Rio-man
Contacteer:

Bericht door Rio-man » 13 feb 2006, 15:37

ik heb een ander probleempje met ip-adressen. Er is op 1 ip-adres namelijk 4 accounts van (dat zeggen ze) 4 verschillende mensen...

Verder het zelfde probleem maar dan met 2 andere, en een daarvan beweerd dat het zijn ipadres niet is... Wat nu dan?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 13 feb 2006, 15:37

Lady Elensar schreef:Hé, ik weet het ook niet zeker.. Ik zou nog ff andere reacties afwachten. ;)
Nee, dat kan inderdaad niet zomaar, dat zou wat zijn zeg als je zomaar aan de hand van een ip iemands e-mailadres kunt achterhalen.

Antwoord, nee dus.
KNAVIVO DIERENHULP
Stimuleer verdraagzaamheid. Wees eens wat vaker irritant.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 15:39

Rio-man schreef:ik heb een ander probleempje met ip-adressen. Er is op 1 ip-adres namelijk 4 accounts van (dat zeggen ze) 4 verschillende mensen...

Verder het zelfde probleem maar dan met 2 andere, en een daarvan beweerd dat het zijn ipadres niet is... Wat nu dan?
Ik heb zelf meegemaakt dat dat kan. Zelfde IP adres, 5 verschillende mensen (en accounts) ofzo.. Hoe dat komt weet ik ook niet. Misschien ook wel vanwege het veranderen van IP adressen?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 13 feb 2006, 15:39

Rio-man schreef:ik heb een ander probleempje met ip-adressen. Er is op 1 ip-adres namelijk 4 accounts van (dat zeggen ze) 4 verschillende mensen...

Vier accounts van 1 ip is mogelijk, dat is gewoon een kwestie van vier keer registreren. En toch zeker als vier verschillende mensen gebruik maken van 1 pc, en zelfs dat hoeft nog niet eens.
En die ene die beweerd dat het zijn ip niet is, liegt, als wel zijn loginnaam klopt.
Een loginnnaam kan namelijk maar 1 keer geregistreert worden in de database, dus die is uniek.
Laatst gewijzigd door XP-Rene op 13 feb 2006, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
KNAVIVO DIERENHULP

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 15:41

Maar bij mij kon ik duidelijk een verschil zien qua typen, van de mensen. En ze quotten (m.v. van quoten :?) elkaar zelfs.. Of diegene is gewoon heel slim.

-edit- Ja,maar het gaat toch om 4 verschillende accounts van 1 IP adres? En dan vier verschillende personen.

Is het echt niet mogelijk dat meerdere mensen toevallig hetzelfde IP adres hebben gehad?
Laatst gewijzigd door Lady Elensar op 13 feb 2006, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Rio-man
Contacteer:

Bericht door Rio-man » 13 feb 2006, 15:41

ok. wie weet waar ik dit op een een of andere manier kan natrekken?

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 13 feb 2006, 15:43

Rio-man schreef:ok. wie weet waar ik dit op een een of andere manier kan natrekken?
Ehm...niet, jammer maar helaas.
KNAVIVO DIERENHULP

XP-Rene
Contacteer:

Bericht door XP-Rene » 13 feb 2006, 15:44

Lady Elensar schreef:Is het echt niet mogelijk dat meerdere mensen toevallig hetzelfde IP adres hebben gehad?
Dat kan alleen als ze van dezelfde pc gebruikmaken.
De enige mogelijke uitzondering is dat er met de betreffende pc vier keer opnieuw is opgestart, na elke keer een nieuw account te hebben gemaakt, EN de betreffende pc een dynamisch ip krijgt toegewezen door zijn/haar ISP. Echter, dit komt bijna niet voor, de meeste IP's zijn statisch.
Een ip adres is uniek, net zoals je sofi-nummer dat ook is.
Laatst gewijzigd door XP-Rene op 13 feb 2006, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.
KNAVIVO DIERENHULP

Raimon
Contacteer:

Bericht door Raimon » 13 feb 2006, 15:44

Gaat niet zo wat mooi zijn wat voor adres je dan zou krijgen als je achter een proxy zit :wink:

En met het Ipadres zit de privacy wet van toepassing.
Als je het ipadres kun je er wel op googlen dat ie mischien wat op het net heeft geplaats.

Voor de rest lijkt me dat het niet mogelijk is een Ipadres heeft niks met een mail adres te maken.
Check Gmail (G-Proxy)

Een Ipadres is een nummer van een computer die verbonden is met een Server, En die de provider aan jou, Uw toekent :)

Zelfde met een website heeft toch ook een Ipadres :wink:

Edit sluit me aan aan de posting Van xp-Rène zie hierboven.

Xanland
Contacteer:

Bericht door Xanland » 13 feb 2006, 17:30

Lady Elensar schreef:Maar bij mij kon ik duidelijk een verschil zien qua typen, van de mensen. En ze quotten (m.v. van quoten :?) elkaar zelfs.. Of diegene is gewoon heel slim.

-edit- Ja,maar het gaat toch om 4 verschillende accounts van 1 IP adres? En dan vier verschillende personen.

Is het echt niet mogelijk dat meerdere mensen toevallig hetzelfde IP adres hebben gehad?
Het kunnen ook allemaal luitjes van school zijn. De hele school heeft namelijk ook 1 IP-adres (bij ons dan)!!
Mvg, Xanland.
phpBBmods
---
Muziekforum
---

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 13 feb 2006, 18:41

Xanland schreef:
Lady Elensar schreef:Maar bij mij kon ik duidelijk een verschil zien qua typen, van de mensen. En ze quotten (m.v. van quoten :?) elkaar zelfs.. Of diegene is gewoon heel slim.

Het kunnen ook allemaal luitjes van school zijn. De hele school heeft namelijk ook 1 IP-adres (bij ons dan)!!
Dat kan idd ik en me pa hebben tevens 2 vs pc met zelfde ip ... omdat we 1 verbinding gebruiken. Maar of die mensen nu wel degelijk verschillend zijn valt zeer moeilijk te achterhalen. Het is mss wel mogelijk info over ze te verzamelen leeftijd , waar ze wonen ... ect. als de ene in Brussel woont en de andere in Amsterdam heb je een bewijs.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 18:48

Tja, maar wie zegt dat het allemaal waar is wat er vertelt wordt? ;)

svenn
Contacteer:

Bericht door svenn » 13 feb 2006, 18:54

Lady Elensar schreef:Tja, maar wie zegt dat het allemaal waar is wat er vertelt wordt? ;)
dat is het juist he ;-) als ze zeggen dan de ene uit Antwerpen is en de andere uit Brugge kunnen ze alvast niet in de zelfde bib zijn geregistreerd of op dezelfde school.

Lady Elensar

Bericht door Lady Elensar » 13 feb 2006, 22:55

Joh.

Ze ZEGGEN dat ze allebei uit een andere plaats komen, maar is dat ook WAAR. Dat bedoelde ik. Dat weet je dus niet ;). (Toch?)

Gesloten