Favicon

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB2. Support wordt helaas niet meer verleend.
Forumregels

Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
phpBB2.0.x
hansmiv

Bericht door hansmiv » 23 feb 2007, 23:19

Die van phpbb werkt bij mij in IE ook niet, dus dat is geen maat. In Opera doet hij het wel. Maar die van mij ook.

Ik heb op mijn PC WinIE 6.0 staan. Ik weet niet of dat de reden is ...

Obie

Bericht door Obie » 24 feb 2007, 01:16

Ik heb IE7 en op de manier die Bee beschrijft werkt het perfect. :thumb:
Niks in de bestanden zetten dus, alleen de faficon uploaden naar http://www.xxx.nl/favicon.ico

Als je echter op dit forum de zoekfunctie gebruik op het woord favicon of icoon, krijg je erg veel verschillende oplossingen aangeboden en daardoor ga je knoeien in de bestanden. :shock:
Zet deze code voor [head] of zet deze (weer een andere) code voor [/head] of zet deze code voor [body].
:roll:

hansmiv

Bericht door hansmiv » 24 feb 2007, 08:03

hansmiv schreef:Die van phpbb werkt bij mij in IE ook niet ...
Duidelijker: de favicon van phpbb.nl komt in WinIE 6.0 (die ik ook nog op mijn pc heb staan) ook niet tevoorschijn.

Ik ben blij dat Bee zo'n perfecte manier heeft beschreven, maar blijkbaar is die ook niet bullet-proef. Dan zal die bij jou perfect werken, bij mij niet.
Dan kan je zeggen dat dat aan mij ligt, wat ongetwijfeld ook zo is, maar alle moeite die jij hebt gedaan om een mooie favicon te maken doe je toch voor je bezoeker, nietwaar !

Zelf gebruik ik Opera en daar werken alle favicons bij alle methodes perfect :thumb:
Niks geen gedoe met het in deze root zetten of in die root zette :shock:
.. enz

Of de methode van Bee moet afwijken van de methode die phpbb hanteeert. Geef me in dat geval even een voorbeeld-site, zodat ik kan kijken hoe die het in mijn Win IE doet ...

Sethenor

Bericht door Sethenor » 24 feb 2007, 18:40

khad ff zitten lezen op paar sites en daar staat dat als je overal dezelfde wil je die favicon.ico gewoon in de root kan zetten. wil je voor elke pagina/site ding een andere moet je hem in de bestanden toewijzen
Afbeelding

Bee

Bericht door Bee » 24 feb 2007, 22:22

Sethenor schreef:khad ff zitten lezen op paar sites en daar staat dat als je overal dezelfde wil je die favicon.ico gewoon in de root kan zetten. wil je voor elke pagina/site ding een andere moet je hem in de bestanden toewijzen
Je hoeft niet in je bestanden te rommelen wil je een favicon laten werken. Wil je echter op sommige pagina's een ANDERE favicon, dan moet je deze code gebruiken:

Code: Selecteer alles

<link rel="shortcut icon" type="image/ico" href="pad/naarfavicon.ico" />
En dus niet de door ondertussen ook Internet Explorer afgeschreven rel="favicon".
... Maar ik modereer (nog) niet.

hansmiv

Bericht door hansmiv » 25 feb 2007, 01:32

O.k., ik blijf niet eigenwijs en heb de methode aangepast naar degene die jullie aanhangen. Maar de vraag blijft, waarom komen ze in WinIE (6) niet tevoorschijn ??

(en in Opera wel, met beide methodes overigens)

Of is het nog steeds zo dat WinIE ze alleen zichtbaar maakt in de Favorieten ?
Daar zie ik ze namelijk wel.

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 11:12

hansmiv schreef:O.k., ik blijf niet eigenwijs en heb de methode aangepast naar degene die jullie aanhangen. Maar de vraag blijft, waarom komen ze in WinIE (6) niet tevoorschijn ??
Welkom bij Microsoft, waar alles anders werkt dat je denkt dat het werkt ;)
(en in Opera wel, met beide methodes overigens)

Of is het nog steeds zo dat WinIE ze alleen zichtbaar maakt in de Favorieten ?
Daar zie ik ze namelijk wel.
De huidige versie van Internet Explorer toont favicon's op tabbladen, in de adresbalk en bij de favorieten.

hansmiv

Bericht door hansmiv » 25 feb 2007, 11:17

Je bedoelt versie 7 ...

Bee

Bericht door Bee » 25 feb 2007, 11:40

Zover ik weet is er nog geen IE 7.5 of 8, dus :wink:

hansmiv

Bericht door hansmiv » 25 feb 2007, 11:45

Geen idee. Ik houd dat niet bij, ik ben meer van Opera en zo ..

Gesloten