Favicon
Forumregels
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.
Sinds 1 januari 2009 wordt phpBB2 niet meer ondersteund.
Onderstaande informatie is verouderd en dient uitsluitend als archief.

Ik heb IE7 en op de manier die Bee beschrijft werkt het perfect. :thumb:
Niks in de bestanden zetten dus, alleen de faficon uploaden naar http://www.xxx.nl/favicon.ico
Als je echter op dit forum de zoekfunctie gebruik op het woord favicon of icoon, krijg je erg veel verschillende oplossingen aangeboden en daardoor ga je knoeien in de bestanden.
Zet deze code voor [head] of zet deze (weer een andere) code voor [/head] of zet deze code voor [body].
Niks in de bestanden zetten dus, alleen de faficon uploaden naar http://www.xxx.nl/favicon.ico
Als je echter op dit forum de zoekfunctie gebruik op het woord favicon of icoon, krijg je erg veel verschillende oplossingen aangeboden en daardoor ga je knoeien in de bestanden.

Zet deze code voor [head] of zet deze (weer een andere) code voor [/head] of zet deze code voor [body].

Duidelijker: de favicon van phpbb.nl komt in WinIE 6.0 (die ik ook nog op mijn pc heb staan) ook niet tevoorschijn.hansmiv schreef:Die van phpbb werkt bij mij in IE ook niet ...
Ik ben blij dat Bee zo'n perfecte manier heeft beschreven, maar blijkbaar is die ook niet bullet-proef. Dan zal die bij jou perfect werken, bij mij niet.
Dan kan je zeggen dat dat aan mij ligt, wat ongetwijfeld ook zo is, maar alle moeite die jij hebt gedaan om een mooie favicon te maken doe je toch voor je bezoeker, nietwaar !
Zelf gebruik ik Opera en daar werken alle favicons bij alle methodes perfect :thumb:
Niks geen gedoe met het in deze root zetten of in die root zette

.. enz
Of de methode van Bee moet afwijken van de methode die phpbb hanteeert. Geef me in dat geval even een voorbeeld-site, zodat ik kan kijken hoe die het in mijn Win IE doet ...
Je hoeft niet in je bestanden te rommelen wil je een favicon laten werken. Wil je echter op sommige pagina's een ANDERE favicon, dan moet je deze code gebruiken:Sethenor schreef:khad ff zitten lezen op paar sites en daar staat dat als je overal dezelfde wil je die favicon.ico gewoon in de root kan zetten. wil je voor elke pagina/site ding een andere moet je hem in de bestanden toewijzen
Code: Selecteer alles
<link rel="shortcut icon" type="image/ico" href="pad/naarfavicon.ico" />
... Maar ik modereer (nog) niet.
O.k., ik blijf niet eigenwijs en heb de methode aangepast naar degene die jullie aanhangen. Maar de vraag blijft, waarom komen ze in WinIE (6) niet tevoorschijn ??
(en in Opera wel, met beide methodes overigens)
Of is het nog steeds zo dat WinIE ze alleen zichtbaar maakt in de Favorieten ?
Daar zie ik ze namelijk wel.
(en in Opera wel, met beide methodes overigens)
Welkom bij Microsoft, waar alles anders werkt dat je denkt dat het werkthansmiv schreef:O.k., ik blijf niet eigenwijs en heb de methode aangepast naar degene die jullie aanhangen. Maar de vraag blijft, waarom komen ze in WinIE (6) niet tevoorschijn ??

De huidige versie van Internet Explorer toont favicon's op tabbladen, in de adresbalk en bij de favorieten.(en in Opera wel, met beide methodes overigens)
... Maar ik modereer (nog) niet.