CSS-bestanden

Hulp nodig bij een stijl? Voor zowel XHTML/CSS als grafische vragen uiteraard gerelateerd aan phpBB3.
Forumregels

LEES: Richtlijnen voor Support. Vul de support template in!
phpBB3.0.x
Verschaf iemand geen servertoegang tenzij het niet anders kan. Maak altijd eerst een volledige backup en verander de inloggevens na afloop. Eigen risico.
Plaats reactie
~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

CSS-bestanden

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 18 dec 2007, 21:13

Goedenavond,

Ik heb donderdag mijn Engelstalige forum meteen overgezet na de release van phpbb3. Helaas gaf mijn hoster toen grote problemen en kan ik vandaag pas mijn Nederlandstalige forum converten.

De layout van het Engelse forum is gebaseerd op subsilver2, maar ik had een nieuw CSS-bestand toevoegd met andere kleuren en dergelijke. De afbeeldingen van subsilver2 heb ik gewoon vervangen.
Nu wou ik hetzelfde doen voor het Nederlandse forum, maar ik liep tegen een heel stom probleem aan: het CSS-bestand verschijnt niet in het adminpaneel van het forum zelf. :?:

Noem mij maar een lampenkap, maar ik heb werkelijk geen idee waar het aan kan liggen.
Ik heb via een file manager een nieuw css-bestand aangemaakt en de inhoud van stylesheet.css gekopieerd. Vervolgens heb ik deze via het forum op de een of andere manier als standaard css-bestand voor subsilver2 ingesteld en vervolgens de kleuren, lettertypes en dergelijke veranderd.
Zelf heb ik geen idee hoe ik subsilver2 weer zover kan krijgen om stylesheet.css weer te gaan gebruiken, dus ik kan ook niet in een omgekeerde stappenvolgorde uitvogelen wat ik precies heb gedaan, zodat ik het kan herhalen voor de layout van mijn tweede forum.

Heeft iemand enig idee wat ik gedaan heb en hoe ik het kan herhalen?

D-Design
Contacteer:

Re: CSS-bestanden

Bericht door D-Design » 18 dec 2007, 21:23

heb je wel je html bestanden verwezen naar de css bestand?
http://www.styling-united.com my forum created for you ;).

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 18 dec 2007, 21:34

Nee, bij mijn weten niet.
Voor zover ik me herinner wat ik precies heb gedaan, was het simpelweg in het mapje subsilver2 > theme een nieuw css-bestand aanmaken.
Toen werkte het al.

D-Design
Contacteer:

Bericht door D-Design » 18 dec 2007, 21:51

dat hoort niet want als je hem niet verwijs ernaar toe dan pak die het ook niet neem ik aan

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 18 dec 2007, 21:56

Nou, er staat mij vaag iets bij van een dropdown menu.

Ik dacht dat als je een CSS-bestand toevoegt in je files, dit automatisch in het adminpaneel zichtbaar moest worden. Net zoals je op die manier nieuwe styles kunt installeren.
Als je dan naar styles, themes, subsilver 2 > edit gaat, zou je op een pagina moeten komen met een dropdown menu waar je dan het CSS-bestand kunt aanpassen dat je wilt bewerken.
Via een nieuwe stijl zou je dan kunnen kiezen voor template subsilver2, het CSS-bestand dat je hebt toegevoegd en bewerkt samen met een imageset om je nieuwe layout te krijgen.

Tenminste, ik dacht dat dat de gang van zaken was, maar volgens mij spookt mijn forum. :lol:

D-Design
Contacteer:

Bericht door D-Design » 18 dec 2007, 22:10

misschien moet je je cache clearen ;)

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 18 dec 2007, 22:25

Hmm, klik per ongeluk opslaan aan:
Fatal error: Call to undefined function utf_clean_string() in /var/www/sites/www.phpbb.nl/forums/posting.php on line 523

Maar goed, dat is iets om te melden bij de developers.

Ik heb de cache al een paar keer geleegd, maar dat werkt ook niet.

D-Design
Contacteer:

Bericht door D-Design » 18 dec 2007, 22:44

ja ik ken wel iets maar dat gaat me te ver sorry ;)

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 18 dec 2007, 22:59

Haha, okay, in ieder geval bedankt. ;)

Ik dacht altijd dat ik me qua layout en dergelijke wel redelijk kon redden, maar dit gaat ook mijn verstand te boven. Misschien dat iemand anders kan verklaren wat er is gebeurd en anders moet ik er maar een exorcist bijhalen. :mrgreen:

D-Design
Contacteer:

Bericht door D-Design » 18 dec 2007, 23:08

ik hoop dat je het vind ;)

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 19 dec 2007, 10:42

Die css file kun je toch met ftp programma even naar je pc halen, aanpassen en terug zetten?

In het admin paneel komen alleen maar html bestanden voor.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

~*~Wings of Death~*~
Contacteer:

Bericht door ~*~Wings of Death~*~ » 19 dec 2007, 15:20

Ja, dat is het probleem ook niet, maar ik vroeg me af wat ik had gedaan bij het Engelse Forum.
Dus een nieuw css-bestand aanmaken (via het ftp-programma) en online zetten in de map themes van subsilver. Via het forum adminpaneel het nieuwe en aangepaste css-bestand instellen als standaard css-bestand voor subsilver2.
Ik weet niet hoe ik dat heb gedaan. Ik kan het niet meer terugvinden of ongedaan maken. :?
Dus ik vroeg me af of iemand mij dat kan verklaren, het liefst zodat ik het ongedaan kan maken als ik wil of kan herhalen.

ik hoop dat je het vind ;)
Dank je, ik ook. ;)

Plaats reactie