I.v.m. bridged PHPBB3 (2 links veranderen)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Avanox

I.v.m. bridged PHPBB3 (2 links veranderen)

Bericht door Avanox » 29 nov 2009, 19:41

• Adres van je forum: http://fom.topgaming100.com/forum
    Event. modificaties op je forum: JFUSION (fused met JOomla)
    Wanneer ontstond het probleem? /
    phpBB versie: 3.0.6

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
Geachte,

Wel ik heb namelijk met "jfusion" joomla en phpbb3 gefused zodat je maar 1 x moet registreren, en dit werkt perfect. Alleen stoort er mij 1 iets, als je op de forum gedeelde van de site kijkt dan zie je nog staan
"registreren" en "inloggen" Maar als je daarop klikt kom je op het forum gedeelte voor te registreren (die is uitgeschakeld) en voor het inloggen hetzelfde.

Is er een mogelijkheid om die 2 links ergens aan te passen, heb al wat rondgekeken in de codes enzo en opgezocht, maar vind het niet direct. Misschien dat jullie het weten.

Laat iets horen, alvast bedankt.

Groetjes Aaron M

EelkeB

Re: I.v.m. bridged PHPBB3 (2 links veranderen)

Bericht door EelkeB » 30 nov 2009, 08:29

De code om deze links zit in het bestand styles/<jouwstijl>/templates/overal_header.html

Inloggen via het forum is niet mogelijk? Heb je ook wel rekening ermee gehouden dat het forum op bepaalde momenten zelf zal vragen om in te loggen, bijvoorbeeld als je via een link in een notificatiemail een topic benaderd? Zou jFusion dit niet gewoon moeten regelen, dat als je op het forum inlogt je automatisch ook op Joomla bent ingelogd?
Dutch Open Projects
Mini Seven Club Nederland - Het grote forum voor het kleine autootje
Geen support via PM of mail

Avanox

Bericht door Avanox » 03 dec 2009, 14:24

Hey,

Ja
*Als je inlogt op joomla forum , word je automatisch ingelogd op phpbb3
*Als je inlogd op phpbb3 , word je automatisch ingelogd op joomla

Dus dat is het probleem niet echt.

Het enige wat mij stoort nog is :

Op het forum gedeelte staan er 2 buttons:
# Registreren
# Inloggen

----------------------------------------------------------
Als je op "Registreren" klikt in het "forumgedeelte" dan krijg je het volgende:

"Informatie
Het is momenteel niet mogelijk een nieuwe account te creëren."

Da is omdat registreren via forum is uitgeschakeld , dus zou ik die link moeten kunnen veranderen naar de registratie link van "joomla"
Als je op "Inloggen" klikt in het "forumgedeelte" , dan kun je gewoon inloggen , alles werkt perfect.
En u bent ook op de hoofdsite "joomla" ingelogd".

Het enige nadeel is van die inlog methode via het forum, dat als je op inloggen klikt en eronder staat er
* "Wachtwoord vergeten?"
* "Herstuur activatie e-mail"

Die 2 links gaan niet via het "forum" gedeelte , dat zou kunnen verwarrend zijn voor de bezoekers.
-------------------------------------------------------------
Dus het zou beter zijn dat als je op "inloggen" klikt dat je op het login gedeelte van "joomla" komt.
Want daar werken die 2 opties wel.

Conclusie:

"Registreren" en" Login" links zouden het best aangepast worden zodat ze doorverwijzen naar de
"Joomla" website ipv PHBB3 gedeelte.

Sorry voor deze lange uitleg, hopelijks begrijpt u een beetje wat ik bedoel.

IK heb gekekn in die "overal_header.html "
Er staan idd van die links in , maar denk wel dat ze moeilijk aan te passen zijn daar , want in de code staat dit (als dit is wat u bedoeld)

Code: Selecteer alles

<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN --><tr align="left"><td><a href="{U_REGISTER}" class="mainlevel">{L_REGISTER}</a></td></tr><!-- ENDIF -->
					<tr align="left"><td><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="l" class="mainlevel">{L_LOGIN_LOGOUT}</a></td></tr>
				<!-- ENDIF -->
En iets lager in het document heb ik nog dit gevonden:

<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN --><li>&bull; <a href="{U_REGISTER}">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->
					<li><a href="{U_LOGIN_LOGOUT}" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="l">&bull; {L_LOGIN_LOGOUT}</a></li>
				<!-- ENDIF -->

Groetjes Avanox

EelkeB

Bericht door EelkeB » 03 dec 2009, 15:21

Dat is inderdaad wat ik bedoel. Als je die beide stukken verwijderd, dan zijn de links weg.
Dutch Open Projects

Avanox

Bericht door Avanox » 03 dec 2009, 22:00

Hoi ,

Ja het is gelukt

Heb nu ergens in de code dit staan in de plaats:

<!-- IF not S_USER_LOGGED_IN --><li>&bull; <a href="http://fom.topgaming100.com/registreren/register.html">{L_REGISTER}</a></li><!-- ENDIF -->
					<li><a href="http://fom.topgaming100.com/registreren/login.html" title="{L_LOGIN_LOGOUT}" accesskey="l">&bull; {L_LOGIN_LOGOUT}</a></li>
				<!-- ENDIF -->

EelkeB

Bericht door EelkeB » 04 dec 2009, 09:15

Je bedoelt dat je de URLs veranderd hebt naar de URLs die het voor Joomla moeten zijn? Dat kan natuurlijk ook ja.
Dutch Open Projects

Avanox

Bericht door Avanox » 04 dec 2009, 10:02

Jup dat heb ik gedaan :)
Bedankt voor de hulp

Avanox

Bericht door Avanox » 04 dec 2009, 13:08

En ge weet toevalig nie of er ook een mogelijkheid is om "profile" uit te schakelen bij phpbb3
Want ik vind "communitybuilder" beter voor profiles enzo (die werkt ook )
Ma tzou wa verwarrend zijn als de gebruikers hun profiel 2x moeten invullen hé

EelkeB

Bericht door EelkeB » 04 dec 2009, 13:58

Is niet zo triviaal. In je UCP stel je meer in dan alleen je profiel, natuurlijk. Je kunt kijken of het lukt om alleen de profiel-modules uit te zetten (hoewel ik persoonlijk het dan weer vreemd vind dat je op de ene plek voorkeuren voor het forum opgeeft, en op de andere je profiel invult). Community Builder is leuk qua features, maar het zit niet echt netjes in elkaar. Ik zou sterk overwegen of je niet uit de voeten kunt met de profiel-mogelijkheden van phpBB (je kunt in elk geval tegenwoordig ook custom profielvelden aanmaken).
Dutch Open Projects

Avanox

Bericht door Avanox » 04 dec 2009, 14:02

hmm, ja da's misschien ook een optie,

En ervoor zorgen dat als je op profiel naam klikt in phpbb dat je op "community builder " profiel terecht komt, is waarschijnlijk nie direct haalbaar :p? (denk dat het dan helemaa een boelje zal worden)

Wat denkt u?

Community builder moet ik zowiezo late staan voo de registratie omdat die "captcha" mogelijheden bied.
De standaard van joomla niet .

Ma vo profiels kan ik misschien idd toch voorkeur aan phpbb3 geven hmm
Moeilijk . :p

Avanox

Bericht door Avanox » 04 jan 2010, 15:07

En er is dus geen enkele mogelijkheid om "community builder" profielen te gebruiken in phpbb3?

Ik heb een addon gevondn maar spijtig genoeg kost ie wel 15€ , mja je bent dan nog nie zeker of het werkt ook

http://www.ideationplace.com/index.php? ... ategories/

Hebt u anders nog een ander alternatief?

Als ik het phpbb3 profiel gebruik zit er ook een probleem hé dan moeten die van joomla naar phpbb3 :p
(als ik da goe opheb)

Groetjes

Amnesia

Bericht door Amnesia » 05 jan 2010, 21:17

Die links van registreren etc.. kun je veranderen bij het instellen van de bridge van JFusion naar mijn weten.
Inloggen op je Joomla backend, naar JFusion gaan en dan Configuration, en dan "EDIT" phpBB3 bridge.
Ik geloof helemaal onderaan. Als je daar de links naar je Joomla invult is het gefixed, maar ik lees net dat je de links verwijderd hebt :P

Ik denk niet dat het mogelijk is om de profielen van Community Builder te gebruiken in phpBB3, of andersom.
Volgens mij is dit ook de reden dat er in Joomla 1.6 uitgebreidere mogelijkheden komen op het gebied van gebruikersbeheer/profielen. Als je dit zou willen moet je ver in de php bestanden duiken en de 2 databases aan elkaar verbinden, of gebruik maken van 1 van de 2 databases, volgens mij roept dat alleen maar problemen op.
Het is in elk geval niet iets wat ik iemand kan aanraden.

Wel maakt de inlogmodule van Community Builder volgens mij gebruik van dezelfde gegevens als de inlogmodule van Joomla, dus het inloggen moet geen probleem zijn.

Wel leuk om te lezen dat er meer mensen gebruik maken van Joomla bridged met JFusion.
Heb zelf ook ervaring met RokBridge.

Avanox

Bericht door Avanox » 05 jan 2010, 21:50

Hoi,

Nja die optie daar heel vanonder dat u zegt had ik reeds ingevuld maar het had niks verandert in men layout van phpbb3 dus heb ik het handmatig gedaan , en dat werkt idd ook goed zo.

Ik had een plugin gevondn op internet waar het mogelijk mee is zodat als u op phpbb3 op de profielnamen klikt dat je wordt doorverwezen naar joomla "community builder" profile.

Het is op deze link dat ik het gevonden heb, maar het kost wel een 15€.
K'weet niet of het zen geld waard zou zijn.

http://www.ideationplace.com/index.php? ... ategories/

Of denk je dat we echt beter wachten op die joomla 1.6?

En Rokbridge is die dan veel beter?

Groetjes Aaron M

Amnesia

Bericht door Amnesia » 05 jan 2010, 22:48

Ik zou zeker wachten op Joomla 1.6 en kijken wat dit voor mogelijkheden vind.
Momenteel draaid men al op de "alpha" hiervan sinds eind oktober volgens mij, ik verwacht dat er in dit voorjaar een RC van uit gaat komen.
Tenzij dit voor een commerciële site is en je het proberen waard vind.

RokBridge en JFusion verschillen niet echt super veel van elkaar.
JFusion geeft je de mogelijkheid om visueel ook te integreren, maar dat is wel iets voor de vergevorderde gebruiker.
Ik vond RokBridge zelf makkelijker aan de praat te krijgen.
Er zit minder poespas in en is echt toegespits op phpBB3, JFusion is een bridge component die je ook voor nog tich andere fora kan gebruiken.

Maargoed je bridge werkt goed, en mijn ervaring is als hij werkt, moet je er niks aan veranderen :P

Avanox

Bericht door Avanox » 06 jan 2010, 11:39

Nja ti nie echt voor e commerciele site hoor.

Wou gewoon iets maken voor ons evenement, met een forum.

Mja daarom da ik wou da die profielen gefused waren omdat beter zou zijn daj da ma 1 x moet invuln en geen 2 x :p Nja anders moet ik die plugin toch maar es overwegen van 15€ daar, Hopelijks werkt het dan :p

Amnesia

Bericht door Amnesia » 06 jan 2010, 15:15

Ik zou wel eerst de reacties opzoeken van gebruikers met ervaringen met die plugin.
En kijken hoe de reacties zijn op de Joomla Extensions Database, site is je misschien wel bekend, anders ff googlen op die 3 woorden.
Het is het overwegen wel waard.

Gesloten