Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
mikemike
Bericht
door mikemike » 18 dec 2009, 10:58
- Adres van je forum: http://mbvpforum.nl
Event. modificaties op je forum:Nee
Wanneer ontstond het probleem?Nadat ik de header heb aangepast
phpBB versie: 3.0.6
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?Ja, header vervangen door compleet logo
Wat is het probleem?
Als ik op "Toon ongelezen berichten" klik krijg ik een error:
Code: Selecteer alles
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4182: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/search.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4184: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/search.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4185: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/search.php:1)
[phpBB Debug] PHP Notice: in file /includes/functions.php on line 4186: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /language/nl/search.php:1)
Wat heb ik verkeerd gedaan en belangrijker nog, wat kan ik er aan doen? Overigens doet deze error zich voor met alles wat met zoeken te maken heeft.
-
EelkeB
Bericht
door EelkeB » 18 dec 2009, 12:59
Het heeft waarschijnlijk niks te maken met je template-wijzigingen, zo te zien heb je ook iets aan de taalbestanden gewijzigd. Het is mis gegaan bij het bestand /language/nl/search.php.
Mogelijke/meest voorkomende oorzaken:
- Spatie of andere form van whitespace voor de openende
<?php
aan het begin van het bestand, of na de afsluitende ?>
aan het eind van het bestand. Vooral die laatste kan makkelijk gebeuren, verzekere je ervan dat de ?>
absoluut het allerlaatste is dat in het bestand staat.
- Bestand opgeslagen als UTF-8 met BOM. Bestanden in phpBB (en met name taalbestanden) dienen opgeslag te zijn als utf-8 zonder BOM. Als je editor je deze keuze niet biedt, dan is de kans groot dat hij het met BOM doet.
Voor meer achtergrond, zie deze uitleg:
http://www.tech-recipes.com/rx/1489/sol ... eady-sent/
-
mikemike
Bericht
door mikemike » 18 dec 2009, 13:42
Super, idd ik had daar even ingekeken en mogelijk toch iets verwijderd. Nieuw bestand was voldoende.