Beheerderspaneel onbereikbaar

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Kevin
Contacteer:

Re: Beheerderspannel onbereikbaar

Bericht door Kevin » 14 jun 2010, 15:17

Kwats dat het aan phpBB zou liggen, het is alleen bij hun en ik heb toegang tot 10 verschillende forums bij 7 verschillende hosts en nergens last van alleen die ene van hun.

Ik heb het volgende bericht gestuurd.
Dat is wel heel erg simpel bekeken natuurlijk, dit baseer ik op het volgende:

-Er is de laatste maand geen update geweest binnen phpBB
-ik heb niets verandert aan de phpBB software de laatste dagen.
-Er zijn meer forums die er last van hebben en die staan allemaal op een server bij hosting2go.nl de forums die niet bij jullie staan hebben nergens last van ook mijn eigen 3 forums niet.

Een phpinfo bestand levert niets bijzonders op, en met de forum login kunnen jullie niets, dan krijg je de zelfde pagina als dat ik krijg.

Is er vrijdag of zaterdag iets aangepast bij jullie op de servers?

Ik ben toch blij dat ik mijn klant heb geadviseerd een andere host te zoeken na het voorval php4 naar php5, zulke belabberde antwoorden heb ik nog nooit van een host gekregen. Je mag verwachten dat een hosting bedrijf wat meer meedenkt, zeker omdat er meerdere klanten van jullie (alleen van jullie) met het zelfde verhaal komen.

Zet aub de verhuizing van de domeinnaam in gang, dan ben ik van de problemen af want precies de zelfde bestanden en database van dit forum werken op het nieuwe pakket bij de nieuwe host wel gewoon zoals ik gewend ben van phpBB. Zoals jullie al aangeven hebben jullie niet de kennis om te oordelen over phpBB, dan vind ik het vreemd dat jullie wel gelijk de schuld geven aan phpBB.

m.v.g. Kevin.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 15:23

Mijn bericht aan de hosting2g0
2010-06-14 16:10:47
Geplaatst Door: Uzelf

Ik kan sinds een vrijdag niet meer in mijn beheerders paneel komen van mijn phpbb forum.
Ik heb daar al vragen gesteld en nu blijkt dat er meerdere zijn die er last van hebben.
En allen die last hebben zijn klant bij hosting2go.
Zijn er verandereringen geweest op bepaalde servers, en dat een oorzaak kan zijn dat mijn beheerders paneel niet meer bereikbaar is?
Deze reactie kreeg ik van hosting2go
2010-06-14 16:17:38
Geplaatst Door: Hosting2GO

Helaas kunnen we met een dergelijk probleem niet echt inhoudelijk helpen. Op het forum waar u naar verwijst zie ik meldingen als "het kan niet aan phpBB liggen, want een nieuwe install doet het eerst wel, en dan pas niet." Wel kan ik u melden dat de genoemde pakketten allemaal op verschillende servers staan, en dat de gebruikte software de verbindende factor is.

Wij kennen phpBB niet inhoudelijk, en kunnen deze dan ook niet ondersteunen, dit is geen onwil, maar het gemis aan programmeerkennis en ervaring met deze software.
Misschien kan het plaatsen van een phpinfo.php bestand, of het overdragen van de logingegevens aan een phpBB supportforum helpen dit issue op te lossen. Miscchien ligt het aan de op de server opgeslagen tijdelijke bestanden of een update van Windows of Internet explorer.

We hebben een testinstall uitgevoerd op verschillende servers, ingesteld op php5. Hierop kunnen we inloggen, uitloggen en gewoon weer inloggen. Dit is een schone installatie, zonder uitbreidingen.

Er zijn geen aanpassingen op de servers uitgevoerd.

Zonder duidelijke foutmelding kunnen wij dit ook niet echt analyseren. Wellicht kunt u een phpBB ontwikkelaar toegang geven tot uw pakket, waarna deze kan onderzoeken waar het op misgaat.

Met vriendelijke groet,
Felix
Hosting2GO Helpdesk
Mijn antwoord hier op
2010-06-14 16:22:37
Geplaatst Door: Uzelf

Het ligt niet aan een update van windows want ik kan wel op server 98 zonder problemen inloggen in het beheerders paneel van roofvishoek.nl.

Dat vind ik dan wel erg vreemd
Antwoord van hosting2go
2010-06-14 16:26:50

Zoals aangegeven kunnen we dit niet echt oplossen. Samenvattend:

- wij hebben geen aanpassingen op de servers uitgevoerd.
- in ons netwerk zijn geen aanpassingen gedaan.
- 58.000 pakketten op de servers, waarvan een groot deel php gebruikt, werken prima
- een testinstallatie van phpBB3 op verschillende servers werkt goed, binnen php5
- we kunnen in en uitloggen op deze testpakketten met Chrome, Internet Explorer en Mozilla.
- Inhoudelijk kunnen we scripts niet ondersteunen, dit is aan de leverancier van de scripts. Er bestaan teveel scripts en variaties en plugins om hieraan te kunnen beginnen. Bovendien leveren we webhosting, geen script of software support. Dit is bovendien voor de hostingkosten niet haalbaar.

Wanneer u een duidelijke foutmelding kunt aangeven, of een duidelijke technische analyse van de verwerking van een aanvraag op onze server, en waarom deze nu niet meer zou werken, kunnen we zien wat wij kunnen doen, maar alleen maar melden dat "iets ineens niet meer werkt" is niet door ons op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Felix
Hosting2GO Helpdesk
En hoe nu verder?
Laatst gewijzigd door AirWarrior op 14 jun 2010, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

aligsi

Bericht door aligsi » 14 jun 2010, 15:29

Volgens mij hebben ze allemaal standaard antwoord templates daar, want ook ik krijg dezelfde antwoorden terug, tot op de letter nauwkeurig!!!!

Ik vind het echt ronduit slecht dat ze het op ons afschuiven, en de fout niet bij zichzelf willen zoeken! Schandalig gewoon, vooral omdat het ineens ik weet niet hoeveel klanten betreft! Ik kan nu NIKS op mijn forum, ik moet nog zoveel dingen veranderen en omzetten, en kan niks....

Die testinstall van PHP5 die ze hebben gedaan zal echt wel de oorzaak zijn, want we komen allen niet door de beveiliging van het admin panel, die trapt je er steeds uit...

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 jun 2010, 15:33

ik moest voor een mod php5 laten draaien bij hun, kwamen ze met antwoorden terug om een simulatie van php5 te laten draaien. Daar kwamen alleen maar errors van wat ik ook probeerde, blijkbaar werkt php5 niet echt lekker bij hun. Vandaar wellicht dat ze zolang gewacht hebben met het doorvoeren van die versie.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 15:41

Ik moest een regel toepassen in mijn .htaccess file om over te schakelen naar php5.
Signed by:
AirWarrior

aligsi

Bericht door aligsi » 14 jun 2010, 15:45

AirWarrior schreef:Ik moest een regel toepassen in mijn .htaccess file om over te schakelen naar php5.
en nu werkt alles weer bij je dan?

ik kreeg dit als antwoord:
De vraag is allees; een compatibiliteitsprobleem waarmee? We hebben bij een andere klant, die ook op het phpBB-forum actief is, PHP5 geactiveerd. Daarbij hebben we ingelogd in het admin-gedeelte van zijn phpBB-installatie, weer uitgelogd en vervolgens konden we herhaaldelijk inloggen en uitloggen. Zowel met Google Chrome als met Internet Explorer. Dit deden we vanaf een Windows Vista PC met alle laatste updates van Microsoft.

Wij denken dat het een sessieprobleem is op uw lokale PC. Zonder exacte foutmelding kunnen we helaas niets beginnen. Aan de configuratie van de servers is met 100% zekerheid NIETS gewijzigd.

Met vriendelijke groet,
Guido Hoogsteder
Hosting2GO Helpdesk
Aan mij vragen wat de oorzaak is? ZIJ zijn toch de helpdesk? :?

Het werkt bij niet lokaal, ik heb al 5 verschillende pc's geprobeerd met tig verschillende browsers...

Ben er wel klaar mee dat ze de fout proberen af te schuiven op de gebruikers....

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 jun 2010, 15:48

AirWarrior schreef:Ik moest een regel toepassen in mijn .htaccess file om over te schakelen naar php5.
Moest ik ook maar dat bleek niet te werken.
aligsi schreef:Het werkt bij niet lokaal, ik heb al 5 verschillende pc's geprobeerd met tig verschillende browsers...
Ik ook en ook nog is vanaf 4 verschillende ip adressen.
Afbeelding

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 15:49

aligsi schreef:
Nee dit was met de laatste phpbb update naar PL1

Het inlogprobleem speelt nu vanaf ongeveer 10-6 en speelt nog steeds.
Ik krijg geen oplossing van hosting2go en leggen het probleem neer bij het forum phpbb.
Signed by:
AirWarrior

aligsi

Bericht door aligsi » 14 jun 2010, 15:55

AirWarrior schreef:
aligsi schreef:
Nee dit was met de laatste phpbb update naar PL1

Het inlogprobleem speelt nu vanaf ongeveer 10-6 en speelt nog steeds.
Ik krijg geen oplossing van hosting2go en leggen het probleem neer bij het forum phpbb.
ik kwam er pas vandaag achter nadat ik idd de 10e 's ochtends nog in mijn admin panel kon komen, daarna weekend weg geweest, en dus vanmorgen pas opgemerkt.

Nu is het bij meerdere hosting2go klanten, dan mogen ze niet negeren dat het serieus lokaal bij de gebruikers ligt, maar lokaal bij HUN! Lijken wel struisvogels... steken hun hoofd in het zand als er een moeilijk probleem zich aandient wat zij blijkbaar hebben veroorzaakt, maar niet op willen lossen... Als DIENSTVERLENER hoor je je klanten te helpen, en anders stappen we toch gewoon massaal naar de consumentenbond ofzo? ;)

PhilipvD

Bericht door PhilipvD » 14 jun 2010, 15:56

Hosting2Go zegt dat ze het zelf ook hebben getest, en dat ze geen last hadden van het probleem. Nu neem ik aan dat ze dit op servers hebben getest die ook door klanten gebruikt worden.

Wat zeggen ze als je aan hun vraagt of je kan worden overgeplaatst naar een server waarop het volgens hun correct werkt?

Jeroen

Bericht door Jeroen » 14 jun 2010, 15:56

Hebben jullie misschien nog ergens anders bij een andere provider webruimte ter beschikking? Je zou je hele forum (server bestanden en database) kunnen backuppen en terug zetten op een andere host (soort van verhuizing) en het vervolgens daar testen.

Gewoon puur om te bewijzen dat het écht niet aan je phpBB configuratie ligt. Het is misschien een hele klus maar misschien de moeite waard.
Laatst gewijzigd door Jeroen op 14 jun 2010, 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: oplossing van Philip is inderdaad ook nog te proberen
Jeroen

aligsi

Bericht door aligsi » 14 jun 2010, 16:01

Pietje schreef:Hebben jullie misschien nog ergens anders bij een andere provider webruimte ter beschikking? Je zou je hele forum (server bestanden en database) kunnen backuppen en terug zetten op een andere host (soort van verhuizing) en het vervolgens daar testen.

Gewoon puur om te bewijzen dat het écht niet aan je phpBB configuratie ligt. Het is misschien een hele klus maar misschien de moeite waard.
Helaas niet, heb alleen H2G

Gaat erom dat ze het probleem aanpakken en bekijken, en niet gewoon een standaard antwoord terug gaan geven dat iets niet kan....

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 16:01

Ik heb de hele boel over gezet naar local op mijn eigen pc en ondervind geen problemen.
Ik heb nog forum in beheer (roofvishoek.nl) en zit op server 98 en die heeft geen inlogproblemen in het ACP
Signed by:
AirWarrior

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 jun 2010, 16:28

Pietje schreef:Hebben jullie misschien nog ergens anders bij een andere provider webruimte ter beschikking? Je zou je hele forum (server bestanden en database) kunnen backuppen en terug zetten op een andere host (soort van verhuizing) en het vervolgens daar testen.

Heb ik gedaan omdat ik toch al moest wegverhuizen van hun en dat forum draaidt gewoon perfect. Heb ik hun ook verteld maar dat willen ze maar niet geloven blijkbaar.
Afbeelding

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 16:35

Ik heb nu de vraag gesteld of ze de hele boel over kunnen zetten naar een server waar zij zelf zonder problemen hebben getest.
Ik wacht af.
Signed by:
AirWarrior

aligsi

Bericht door aligsi » 14 jun 2010, 16:41

ik heb ze aan de telefoon gehad :)

Wat ze dus niet wisten is dat als je in het admin panel in wil, nogmaals in moet loggen.

Ze hebben tevens ingelogd onder mijn gebruikersnaam, en ondervonden het probleem dus ook bij hun, en zodoende kunnen ze dus zelf ook uitsluiten dat het probleem lokaal is.

Ik krijg uiterlijk morgen bericht over hoe en wat...

Keep y'all posted....

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 16:46

aligsi schreef:ik heb ze aan de telefoon gehad :)

Wat ze dus niet wisten is dat als je in het admin panel in wil, nogmaals in moet loggen.

Ze hebben tevens ingelogd onder mijn gebruikersnaam, en ondervonden het probleem dus ook bij hun, en zodoende kunnen ze dus zelf ook uitsluiten dat het probleem lokaal is.

Ik krijg uiterlijk morgen bericht over hoe en wat...

Keep y'all posted....
Naar aanleiding van mijn vraag naar een anders server gezet te kunnen worden kreeg ik deze reactie.
2010-06-14 17:37:44

Naar aanleiding van telefonisch contact met een andere klant, waar gelukkig wel nieuwe informatie uit naar voren is gekomen waarmee we duidelijk hebben wat nu het daadwerkelijke probleem is, zullen we een nader onderzoek instellen. Het is jammer dat die informatie niet direct gemeld is, dat had u en ons wel wat frustratie kunnen schelen.

We zullen hier uiterlijk morgen op terugkomen. Bedankt voor uw geduld.

Met vriendelijke groet,
Guido
Hosting2GO Helpdesk
Signed by:
AirWarrior

Kevin
Contacteer:

Bericht door Kevin » 14 jun 2010, 17:12

Dat bericht heb ik ook gehad. Maar hoe bedoel je "ze wisten niet dat je nog een keer moest inloggen"?

Dat heb ik duidelijk in mijn berichten geplaatst.
EDIT: nog even na gekeken en toch zeker 3 keer vermeld dat het bij het inloggen in het beheerderspaneel fout gaat.
Afbeelding

AirWarrior

Bericht door AirWarrior » 14 jun 2010, 17:33

Ik had het ook duidelijk in de ticket vermeld.
Signed by:
AirWarrior

vinnie19

Bericht door vinnie19 » 14 jun 2010, 18:40

Ik had het ook duidelijk vermeld dat je in het beheerderspaneel nogmaals moest inloggen.
Ik vraag me ook af welke informatie ze van ons nog meer wouden.

Zolang het opgelost word vind ik het allemaal niet meer erg en ga ik niet meer reageren.
Ze hebben denk ik wel stress aan hun kop gekregen door ons. Opeens allemaal dezelfde vraag met het probleem.

Maar goed. Hopelijk word het door hun opgelost. Had ook al namelijk aangegeven dat ik alles had verhuist naar een andere hosting waar ik ook zat en daar wel alles correct werkte.

Hopen dat het goed komt.

Gesloten