Mijn bericht aan de hosting2g0
2010-06-14 16:10:47
Geplaatst Door: Uzelf
Ik kan sinds een vrijdag niet meer in mijn beheerders paneel komen van mijn phpbb forum.
Ik heb daar al vragen gesteld en nu blijkt dat er meerdere zijn die er last van hebben.
En allen die last hebben zijn klant bij hosting2go.
Zijn er verandereringen geweest op bepaalde servers, en dat een oorzaak kan zijn dat mijn beheerders paneel niet meer bereikbaar is?
Deze reactie kreeg ik van hosting2go
2010-06-14 16:17:38
Geplaatst Door: Hosting2GO
Helaas kunnen we met een dergelijk probleem niet echt inhoudelijk helpen. Op het forum waar u naar verwijst zie ik meldingen als "het kan niet aan phpBB liggen, want een nieuwe install doet het eerst wel, en dan pas niet." Wel kan ik u melden dat de genoemde pakketten allemaal op verschillende servers staan, en dat de gebruikte software de verbindende factor is.
Wij kennen phpBB niet inhoudelijk, en kunnen deze dan ook niet ondersteunen, dit is geen onwil, maar het gemis aan programmeerkennis en ervaring met deze software.
Misschien kan het plaatsen van een phpinfo.php bestand, of het overdragen van de logingegevens aan een phpBB supportforum helpen dit issue op te lossen. Miscchien ligt het aan de op de server opgeslagen tijdelijke bestanden of een update van Windows of Internet explorer.
We hebben een testinstall uitgevoerd op verschillende servers, ingesteld op php5. Hierop kunnen we inloggen, uitloggen en gewoon weer inloggen. Dit is een schone installatie, zonder uitbreidingen.
Er zijn geen aanpassingen op de servers uitgevoerd.
Zonder duidelijke foutmelding kunnen wij dit ook niet echt analyseren. Wellicht kunt u een phpBB ontwikkelaar toegang geven tot uw pakket, waarna deze kan onderzoeken waar het op misgaat.
Met vriendelijke groet,
Felix
Hosting2GO Helpdesk
Mijn antwoord hier op
2010-06-14 16:22:37
Geplaatst Door: Uzelf
Het ligt niet aan een update van windows want ik kan wel op server 98 zonder problemen inloggen in het beheerders paneel van roofvishoek.nl.
Dat vind ik dan wel erg vreemd
Antwoord van hosting2go
2010-06-14 16:26:50
Geplaatst Door: Hosting2GO
Zoals aangegeven kunnen we dit niet echt oplossen. Samenvattend:
- wij hebben geen aanpassingen op de servers uitgevoerd.
- in ons netwerk zijn geen aanpassingen gedaan.
- 58.000 pakketten op de servers, waarvan een groot deel php gebruikt, werken prima
- een testinstallatie van phpBB3 op verschillende servers werkt goed, binnen php5
- we kunnen in en uitloggen op deze testpakketten met Chrome, Internet Explorer en Mozilla.
- Inhoudelijk kunnen we scripts niet ondersteunen, dit is aan de leverancier van de scripts. Er bestaan teveel scripts en variaties en plugins om hieraan te kunnen beginnen. Bovendien leveren we webhosting, geen script of software support. Dit is bovendien voor de hostingkosten niet haalbaar.
Wanneer u een duidelijke foutmelding kunt aangeven, of een duidelijke technische analyse van de verwerking van een aanvraag op onze server, en waarom deze nu niet meer zou werken, kunnen we zien wat wij kunnen doen, maar alleen maar melden dat "iets ineens niet meer werkt" is niet door ons op te lossen.
Met vriendelijke groet,
Felix
Hosting2GO Helpdesk
En hoe nu verder?